HomeNieuwsNienke Boersma benoemd als lid van de Raad van Toezicht Universiteit Twente

Nienke Boersma benoemd als lid van de Raad van Toezicht Universiteit Twente

Per 1 oktober 2019 is Nienke Boersma door de minister van OCW benoemd als lid van de Raad van Toezicht van de Universiteit Twente. Haar benoeming is tot en met 30 september 2023. Nienke Boersma volgt Eef Bos op, wiens benoeming eindigt. Daarmee volgt zij hem ook op in de auditcommissie van de Raad van Toezicht.

Voor deze positie in de RvT werd IT kennis en ervaring gevraagd en was het vervullen van een eindverantwoordelijke positie voor financiële zaken in een omvangrijke organisatie een belangrijke voorwaarde.

Nienke Boersma is alumnus van de UT en heeft in 1997 haar master behaald in Technische Natuurkunde. Boersma is haar carrière gestart bij Arthur D.Little als strategie-consultant in de telecom en internet industrie, waarna zij haar MBA heeft gehaald aan de IESE Business School in Barcelona. Tijdens haar MBA heeft Nienke Boersma een internship gedaan bij Morgan Stanley in Londen en New York. Na haar tijd in Barcelona is Boersma gestart bij ING Group als management consultant, waarna ze bij NN-Group diverse management posities heeft vervuld in het pensioen- en schade bedrijf. De laatste zeven jaar was zij werkzaam bij Group Finance als Head of Payments & Reporting en als hoofd Service Centre Finance. Sinds enkele jaren is zij ook actief bestuurslid van het ambassadeursnetwerk van de UT. Vanaf 1 november zal Boersma haar carrière voortzetten bij Achmea als directeur Reporting.

Nienke Boersma over haar benoeming: “Ik vind het een eer om als alumnus van de UT deel uit te mogen maken van de Raad van Toezicht. Ik kijk er naar uit om mijn ervaring op het gebied van IT en finance in te zetten voor de toekomst van de UT.”

Voorzitter van de Raad van Toezicht, Anton Schaaf, is verheugd met de benoeming van Nienke Boersma: “We zijn blij dat we een lid hebben gevonden met zo’n breed profiel als Nienke, die tegelijkertijd ook een heel duidelijke binding heeft met en ambassadeur is van de UT.”

Contact: Bij vragen over bovenstaand bericht kunt u contact opnemen met drs. Bertyl Lankhaar, woordvoerder College van Bestuur, M: 06 2002 7435