HomeNieuwsJeroen Rouwkema ontvangt onderzoeksprijs

Jeroen Rouwkema ontvangt onderzoeksprijs

Jeroen Rouwkema van UT-onderzoeksinstituut MIRA ontvangt de ‘Robert Brown Early Career Principal Investigator Award’.

Deze prijs is bestemd voor een onderzoeker die een belangrijke bijdrage aan het vakgebied van de tissue engineering en regeneratieve geneeskunde heeft geleverd en waarvan veel wordt verwacht.

Rouwkema is assistant professor bij de vakgroep Biomechanical Engineering en leidt het Vascularization Lab aan de Universiteit Twente. Hij houdt zich er bezig met de integratie van netwerken van bloedvaten in gekweekte weefsels. Hij ontvangt de prijs, waaraan een geldprijs van 1000 euro is verbonden op 29 juni, tijdens een congres in Davos, Zwitserland.

Rouwkema studeerde aan de Wageningen Universiteit, was werkzaam bij onder meer MIT en Harvard. In 2007 promoveerde hij aan de Universiteit Twente. In het verleden sleepte hij onder meer al een VENI subsidie en een ERC Consolidator grant in de wacht.