HomeNieuwsInvesteringsprogramma Tech4People inspiratie voor collega’s

Investeringsprogramma Tech4People inspiratie voor collega’s

Gamma meets Bèta

Hoe kunnen we als UT onze sociale en technologische krachten nog meer bundelen? Hoe gaan we nog betere antwoorden vinden op complexe maatschappelijke vraagstukken? Een antwoord hierop is Tech4People: een investeringsprogramma vanuit de faculteit BMS dat is opgezet om de samenwerking tussen de gamma en bèta disciplines te versterken.

Tech4People brengt beweging

Om onderzoekers meer bij elkaar te brengen, hebben de hoogleraren Ariana Need en Ellen Giebels het programma “Tech4People” opgezet. Hierin wordt een proces beschreven om, grotendeels bottom-up, tot betekenisvolle en potentieel structurele versterking van de oriëntatie van BMS-onderzoek te komen.

In het proces is een oproep aan de gammawetenschappers gedaan tot het indienen van onderzoeksvoorstellen die passen bij dit initiatief. Dit heeft 88 proposals opgeleverd waarvan er na een intensieve selectie procedure 10 zijn gehonoreerd. De samenwerking tussen diverse gamma en bèta vakgroepen, en in combinatie met het bedrijfsleven, is gestart en mede door het grote aantal inzendingen is het inmiddels duidelijk geworden dat Tech4people een beweging in gang heeft gezet: er wordt door onderzoekers toegevoegde waarde ervaren van de samenwerking met een andere discipline.

Film

Collega’s inspireren door succesvolle initiatieven of mooie resultaten binnen de UT te laten zien en te delen is het doel van de film die is gemaakt over TechPeople. Bekijk hem hieronder.