HomeNieuwsVerbeterde versie van de Studentenportal vanaf maandag 5 september online !

Verbeterde versie van de Studentenportal vanaf maandag 5 september online !

Afgelopen jaar heeft de Universiteit Twente de eerste (bèta) versie van haar Studentenportal geïntroduceerd. Op de portal kun je alle relevante informatie vinden zoals roosters, nieuws en onderwijsmededelingen. Op maandag 5 september zal de UT de verbeterde versie van de portal introduceren. Deze kun je beter naar eigen inzicht inrichten en er kunnen rechtstreeks persoonlijke gegevens zoals cijferlijsten geraadpleegd worden. Tegelijkertijd komt er een mobiele versie van de portal uit, zodat je met een smartphone altijd de belangrijkste informatie kunt vinden.

De portal is dé plek waar alle, voor studenten relevante informatie staat. Er is sterk onder de motorkap van de portal gesleuteld. Hierdoor is hij gebruiksvriendelijker en overzichtelijker geworden. Bij de doorontwikkeling is rekening gehouden met de wensen van de studenten.

Zo bestaat de vernieuwde Studentenportal uit twee delen: een algemeen deel en een persoonlijk deel. Het algemene gedeelte bevat informatie die voor iedereen identiek is. Bij de persoonlijke pagina kan je, net zoals bij iGoogle, zelf bepalen welke functionaliteiten en gadgets er op staan. Je kunt op een veilige manier persoonlijke gegevens zoals cijferlijsten raadplegen. Ook kan je straks zelf aan de slag. Door het open source karakter van de portal, kan je binnenkort zelf eigen gadgets creëren en toevoegen.

Nieuw in de portal:

• Mobiele versie van de Studentenportal
  • Mijn cijfer gadget (cijfers van je vakken worden getoond in de portal)
  • Onderwijsmededelingen zijn te personaliseren
  • RSS Feed gadget
  • Het maken van een of meerdere tabbladen
  • Verbeterde inlogfunctie in de portal
  • Uiterlijk van de portal

In ontwikkeling:

• Het toevoegen van externe Open Social gadgets (zelf gemaakt of reeds bestaande IGoogle gadgets)
  • Onderhoudsmededelingen gadget
  • Verbeterende versies van nieuwsberichten en evenementen gadget

Studentenportal op de mobiele telefoon
Naast de aangepaste portal introduceert de UT ook een versie voor smartphones. De belangrijkste informatiebronnen zoals onderwijsmededelingen, roosterwijzigingen en cijfers kunnen direct mobiel opgevraagd worden. De mobiele versie is geoptimaliseerd voor de mobiele platforms Android en iPhone.

Instructiefilm
Kijk hier alvast naar een instructiefilmpje over de werking van de nieuwe portal.

Voor meer informatie
Voor meer informatie kan je contact opnemen met de webredactie: studentenportal@utwente.nl.