HomeNieuwsNeelie Kroes aanwezig bij Entrepreneurial Day

Neelie Kroes aanwezig bij Entrepreneurial Day

Als meest ondernemende universiteit is de UT dagelijks bezig met jonge talenten te faciliteren en te stimuleren in hun ondernemerschap.

De Entrepreneurial Day ‘Disrupt or be disrupted’ op dinsdag 13 juni brengt de diverse voorbeelden van ondernemen samen, onder andere tijdens de finale van de UT Challenge. Samen met Victor van der Chijs neemt Neelie Kroes de uitreiking van twee prijzen op zich. Zij maakt zich, tot op de dag van vandaag, hard voor de belangen van startende ondernemers en digitale innovatie. De UT is trots dat zij tijdens de Entrepreneurial Day de prijzenceremonie van de UT Challenge op zich neemt.

Neelie Kroes

Neelie Kroes (1941) heeft een lange staat van dienst in de politiek en in bestuursfuncties. Zij maakt zich, tot op de dag van vandaag, hard voor de belangen van startende ondernemers en digitale innovatie. Naast ambassadeur voor Startup Delta, een functie waarin zij is opgevolgd door Prins Constantijn, is zij sinds kort onder meer adviseur voor de taxidienst Uber. Mevr. Kroes was staatssecretaris, minister en de eerste vrouwelijke President van Nyenrode Business Universiteit. Als Europees Commissaris voor de mededinging, en later voor de digitale agenda, heeft zij nadrukkelijk haar stempel gedrukt op de digitale transformatie. Ook heeft zij zich altijd hard gemaakt voor de emancipatie van vrouwen in de techniek en in leidinggevende functies, en zij is voor velen een rolmodel. Mevrouw Kroes ontving in 2016 een eredoctoraat bij onze universiteit.

Wilt u aanwezig zijn bij de Entrepreneurial Day? Klik hier voor aanmelden of meer informatie

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)