HomeNieuwsGrote Kerk loopt vol voor Twente Science Night

Grote Kerk loopt vol voor Twente Science Night

Zo'n 1.200 bezoekers vonden afgelopen zaterdag de weg naar de Grote Kerk in Enschede voor de Twente Science Night. De Universiteit Twente hield daar de wetenschapsexpositie World of Tomorrow in het kader van het Weekend van de Wetenschap, waarin bedrijven en onderwijs- en onderzoeksinstellingen de nieuwste vindingen presenteerden.

World of Tomorrow Wetenschapsexpositie

Diverse projecten waarin onderzoekers van de Universiteit Twente werkzaam zijn werden tentoongesteld, waarbij de onderzoekers en studenten gepassioneerd vertelden over hun vindingen. Bezoekers mochten niet alleen luisteren en kijken, maar kregen ook zelf de gelegenheid om de nieuwe innovaties te ervaren. Zo konden bezoekers zelf een doelpunt scoren met de robots van RoboteamTwente, verrichten ze medische handelingen op de apparatuur van het ECTM Lab en de nieuwste virtual reality toepassingen van Demcon testen.

Grote blikvanger was een groot pinballspel op de kerktoren. Ondanks de hevige regenval trotseerden verschillende gameliefhebbers het weer om een spelletje mee te spelen.

Twente Science Quiz

Later op de avond was Eetcafé CP het decor voor de Twente Science Quiz, georganiseerd door de studenten van KIVI Students Twente. Quizmaster Wilfred Finkers leidde de deelnemers door de vragen heen, waarbij tussendoor diverse natuurkundige en scheikundige proefjes het onderwerp van het vragenvuur vormden.

Weekend van de Wetenschap

Door heel Nederland namen 250 bedrijven, instituten, universiteiten, instellingen en musea deel aan het Weekend van de Wetenschap. Het concept is gebaseerd op een open huis formule. Innovatieve en eigentijdse bedrijven, instellingen, universiteiten, onderzoeksinstellingen, organisaties en musea openen tijdens het weekend hun deuren voor het brede publiek om hen live wetenschap en technologie te laten beleven. Iedereen is welkom om tijdens het Weekend van de Wetenschap backstage te gaan bij de deelnemende organisaties.