HomeNieuwsMarina van Damme-beurs 2016 voor Berza Ataoglu

Marina van Damme-beurs 2016 voor Berza Ataoglu

De Marina van Damme-beurs 2016 gaat naar Berza Ataoglu. De beurs wordt jaarlijks, dit jaar voor de veertiende keer, uitgereikt aan een excellente en ambitieuze UT-alumna ter ondersteuning van haar professionele ontwikkeling. De Marina van Damme beurs wordt mogelijk gemaakt door een Fonds op Naam van mevrouw dr.ir. Marina van Damme die in juni 1965 de eerste ingenieur was die promoveerde aan de toenmalige Technische Hogeschool Twente’.

Excellent, ambitieus en volhardend

Ze is excellent in haar vakgebied, ambitieus en volhardend’, aldus Wilma Toering-Keen, bestuurslid van Universiteitsfonds Twente. “ Met de beurs geeft de jury Berza een zetje in de rug om haar carrière verder te ontwikkelen in de richting van business en management.”

Berza Ataoglu is in 1982 geboren in Turkije. In 2008 behaald ze haar master Chemical Engineering aan de Universiteit Twente, in de richting Process Technology. Daarvoor had ze in 2005 haar bachelor in Chemical Engineering én een bachelor in Biology behaald aan de Middle East Technical University (METU) in Turkije. Na haar master maakt ze carrière als process engineer bij Akzo Nobel en DSM.

Begin 2013 maakt ze de overstap naar BASF Antwerpen waar ze aan de slag gaat als project manager en al snel daarna stapt ze over naar Huntsman Europe, waar ze senior process engineer en head lean coach wordt. In 2011 is ze genaturaliseerd tot Nederlandse. Berza wil de Van Damme-beurs graag gebruiken om haar horizon te verbreden en zich verder te ontwikkelen in de richting van business en management via een master aan de KU Leuven.

Over het Universiteitsfonds Twente

Het Universiteitsfonds Twente is een onafhankelijke stichting die de Universiteit Twente ondersteunt. Dat gebeurt door aanjager te zijn van nieuwe ontwikkelingen en door het mogelijk maken van activiteiten die niet uit reguliere middelen bekostigd kunnen worden. Onderdeel daarvan vormt de aandacht voor excellente resultaten van alumni in de vorm van een aantal prijzen en beurzen.

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)