HomeNieuws & eventsCorporate mededelingenSirius Request gaat op herhaling op maandag 27 juni

Sirius Request gaat op herhaling op maandag 27 juni

In december kon het feest niet doorgaan vanwege het coronavirus. Maar, uitstel is geen afstel voor studievereniging Sirius: op maandag 27 juni vindt alsnog het Sirius Request-evenement ‘Look out for yourself’ plaats. De bestuursleden van Sirius sluiten zich die dag op in hun bestuurskamer om radio te maken, om op die manier aandacht te vragen voor psychische gezondheid, en geld in te zamelen voor MIND. De naam Sirius Request is een knipoog Serious Request, dat jaarlijks op radiozender NPO3FM wordt gehouden om geld in te zamelen voor een goed doel, waarbij de dj’s opgesloten in een glazen huis 24 uur per dag radio maken.

Vanuit hun bestuurskamer in de Technohal verzorgen de Sirius-bestuursleden de hele dag een live (online) radio-uitzending boordevol grappige maar ook serieuze maar altijd interessante onderdelen. Rector Tom Veldkamp is te gast om te spreken over het belangrijkste onderwerp van de dag, studentenwelzijn, vijf mannen laten zich live kaalscheren en de ‘I love Sirius’-spelshow wordt gehouden, in de stijl van het bekende tv-programma Ik hou van Holland.

Aandacht voor psychische gezondheid

Met het houden van de actie willen de studenten van Sirius aandacht vragen voor het bespreekbaar maken van psychische gezondheid. Ook zamelen zij geld in voor MIND, een organisatie die de strijd aan gaat met psychische klachten. MIND wil mensen die hiermee te maken hebben ondersteunen en zorgen voor meer openheid en begrip. Dit doen zij door informatie te bieden, onderzoek te doen, met projecten en door actie te voeren.

In april overleed medebestuurslid Jesper Benus. Zijn overleden maakte veel los bij de studenten van Sirius, de studievereniging van de bacheloropleidingen Management, Society & Technology, Public Governance across Borders en Gezondheidswetenschappen en de masteropleidingen Public Administration, European Studies en Health Sciences. Op de website van U-Today vertellen twee bestuursleden meer over het waarom van hun actie.

Doe mee!

Iedereen die wil doneren, kan dat doen via het platform van MIND. Vanzelfsprekend ben je ook van harte uitgenodigd om de hele dag live te komen volgen. Dat mag natuurlijk voor de bestuurskamer in de Technohal, maar ook kan je de hele dag live meekijken en luisteren via de livestream. Zodra de link naar de livestream beschikbaar is, is deze te vinden op de site van Sirius.

Op donderdag 23 juni vindt er een veiling plaats. De volledige opbrengst van deze veiling gaat naar het goede doel. Zo worden er een MacBook, een tafeltennistafel en kaarten voor het Rijksmuseum geveild. Als je mee wil doen aan de veiling, dan kan dat op 23 juni van 19.30 uur in de Technobar.