HomeNieuws & eventsCorporate mededelingenCorona-aanpak van de UT vastgesteld

Corona-aanpak van de UT vastgesteld

Vorige week heeft de Universiteitsraad ingestemd met de aanpak van de UT voor COVID-19. Deze aanpak richt zich op het zoveel mogelijk laten doorgaan van fysiek onderwijs, in lijn met het landelijk Sectorplan Hoger Onderwijs, waarin wordt geconcludeerd dat onderwijs op afstand niet optimaal is, in het bijzonder voor het welzijn van studenten en medewerkers.

De volledige tekst van de UT-aanpak is online te downloaden. Lees het document goed door en zorg dat je goed voorbereid te bent voor als het risiconiveau verandert. Er is ook een verkorte versie beschikbaar in de vorm van een infographic, met daarin de belangrijkste aandachtspunten.

In de huidige situatie zal de Rijksoverheid aangeven welk gezondheidsrisiconiveau van toepassing is. Elk risiconiveau heeft zijn regels en instructies, die we speciaal voor de UT-situatie hebben ontworpen. Op dit moment is het risiconiveau donkergroen, het laagste niveau. Er zijn geen directe maatregelen nodig, behalve de basismaatregelen: handen wassen, hoesten en niezen in je elleboog, thuisblijven als je klachten hebt en een test doen, goed ventileren en een vaccin, booster of herhalingsprik halen als je daarvoor in aanmerking komt.

Studenten en medewerkers van de UT worden per e-mail geïnformeerd mocht het risiconiveau veranderen.

Alle informatie op www.utwente.nl/corona is geüpdate.