HomeEvenementenThe Good and the Bad?

Op 29 maart 2023 houden we op het University College Twente in gebouw Drienerburght (kamer 102B) van 15:45-17:30 uur een inloopcollege getiteld “The Good and the Bad? Wagner Group en de wereldwijde particuliere beveiligingsindustrie".

Jutta Joachim van de Radboud Universiteit en Jovana Jezdimirovic Ranito van University College Twente zullen de PMSC-industrie (Private Military and Security Company) bespreken als een gemeenschappelijk instrument voor buitenlands beleid, met specifieke aandacht voor de Wagner Group als outcast. Ze zullen praten over het bestaande regelgevingskader dat actie tegen Wagner beperkt en de politieke onwil van staten om ertegen op te treden. Deze lezing biedt waardevolle inzichten in de huidige staat van de PMSC-industrie en de uitdagingen waarmee regelgevende instanties en beleidsmakers worden geconfronteerd.

Als je in de buurt bent, kom dit college dan volgen!