HomeEvenementenDag van de duurzaamheid

Dag van de duurzaamheid

Activiteiten Dag van de Duurzaamheid

Woensdag 10 oktober is ‘Dag van de Duurzaamheid’. We nodigen je uit op deze dag een of meerdere van onderstaande activiteiten op onze campus bij te wonen! Aanmelden is niet nodig.

09.30 uur Onthulling Energy Dashboard (Ravelijn)

In gebouw Ravelijn onthullen we om 09.30 uur ’s morgens een nieuw energy dashboard. Het dashboard laat het actuele verbruik in het gebouw zien. Om het verbruik wat meer te duiden, zie je niet alleen de data, maar worden vergelijkingen gemaakt met meer alledaagse dingen (bijvoorbeeld hoeveel elektrische fietsen je kunt opladen voor de hoeveelheid elektriciteit er vandaag al verbruikt is).

12.30 uur Boom planten i.v.m. oprichting studentenvereniging SUSTAIN

In de lunchpauze, vanaf 12.30 uur, vieren we oprichting van studentenvereniging SUSTAIN door het bestuur uit te nodigen een boom te laten planten. SUSTAIN streeft duurzaamheid op de UT en in haar omgeving na. We zien je graag bij de moestuinen op ons campusterrein (op deze locatie zijn eind juli een aantal bomen omver gewaaid tijdens de storm), nabij de Faculty Club.

20.00 uur Film “Tomorrow” (“Demain”) in Amphitheater

De prijswinnende documentaire “Tomorrow” (Demain) wordt op woensdagavond vertoond in het Amphitheater, de Vrijhof. Deze documentaire toont initiatieven over de hele wereld die baanbrekend werk hebben geleverd voor oplossingen voor de ecologische en sociale uitdagingen van deze eeuw, in de landbouw, energie, economie, onderwijs en bestuur. Taal: Frans en Engels (Engelse ondertiteling). Gratis toegang (NB: Theatercafé is ook geopend, voor een drankje na afloop).
Deze film wordt je aangeboden door de Student Union, SUSTAIN en Campus & Facility Management.

Meer informatie

Wil je meer weten of heb je suggesties op het gebied van duurzaamheid op de UT? Neem dan contact op door een mail te sturen naar: sustainability@utwente.nl