HomeOnderwijsOver ons onderwijs

Organisatie van ons onderwijs

Hulp bij het kiezen van een studie

De Universiteit Twente is een onderzoeksuniversiteit met de focus op technische ontwikkelingen en de impact daarvan op mens en maatschappij.

Dat vind je terug in onze bachelor- en masteropleidingen die zijn ondergebracht bij onze vijf faculteiten:

Naast opleidingen binnen bovenstaande faculteiten bieden we University College Twente met de brede honours bacheloropleiding ATLAS en Twente Graduate School voor post graduate opleidingen (PhD en EngD).

Feiten en cijfers

Benieuwd naar het aantal studenten of rankings? Bekijk de feiten en cijfers.

Studiebegeleiding

Studie- en studentbegeleiding leveren een belangrijke bijdrage aan de kwaliteit van ons onderwijs. Aan alle opleidingen zijn studieadviseurs verbonden om studenten te begeleiden. Zij adviseren over het te volgen studieprogramma en geven persoonlijke adviezen. Ook kan je als student gebruik maken van studentendecanen en studentenpsychologen. Zij kunnen je persoonlijk begeleiden en adviseren onafhankelijk van de opleiding die je volgt.