HomeNieuwsMonth of Education: een inspirerende start

Month of Education: een inspirerende start

Afgelopen week is de Month of Education van start gegaan. Op de campus kwamen veel collega's bijeen voor inspirerende sessies over de dagthema's 'Digitalisation' en 'Lifelong Learning'. Een mooie start van het evenement. Iedereen was blij elkaar weer fysiek te kunnen ontmoeten en op deze manier kennis uit te wisselen en te discussiëren over de toekomst van het onderwijs. Intensieve dagen, maar zeer waardevol.
Op dinsdag 24 mei is het dagthema 'Challenge-Based Learning' en zijn er workshops Virtual Reality en Lightboard. Meld je nog snel aan!

Reactie deelnemer: "Het is geweldig om te zien waar collega's mee bezig zijn op onderwijsgebied. De Digitalisation-dag liet goede voorbeelden zien van op maat gemaakte technologie voor het aanspreken van specifieke groepen studenten. Het heeft ook een aantal blinde vlekken aan het licht gebracht, waarvan ik me niet bewust was. Een aantal dingen kan ik meteen toepassen!"

Dinsdag 24 mei
Challenge-Based Learning (CBL) is student-gestuurd, maar hoe ondersteunt CBL het leerproces van onze studenten? Wat zijn de verschillen en overeenkomsten tussen CBL en probleemgestuurd leren? Dat kom je te weten op 24 mei:

• Anete Veidema neemt de presentatie over van Guus Dix en start de dag. Ze vertelt over de ontwikkeling van een nieuw minorprogramma gericht op het bereiken van kwetsbare gemeenschappen in de regio Twente. Zij zal de kansen en uitdagingen van een nieuwe CPL minor-in-wording belichten.
  • Tracy Craig doet de aftrap met praktische suggesties over het implementeren van CBL in de peer-reviewed literatuur.
  • Janneke Ettema over haar bijdrage: Ik zal laten zien hoe studenten door het gebruik van de CBL-aanpak domeinkennis en vaardigheden verwerven, terwijl ze tegelijkertijd 21e-eeuwse vaardigheden leren die nodig zijn om te slagen in een snel veranderende samenleving.
  • In de sessie van Tracy Craig komen praktische suggesties over het implementeren van CBL in de peer-reviewed literatuur aan bod. Aansluitend gaat ze met de deelnemers in gesprek over het dagthema.
  • Bekijk het volledige programma op de website.

Workshop Virtual Reality: reactie van een deelnemer
"De VR-workshop laat je ervaren hoe Virtual Reality (zicht en geluid) specifiek kan helpen bij het verbeteren van presentatievaardigheden. Je staat als deelnemer ineens voor een groep in een collegezaal of prachtig theater, waar alle ogen op jou gericht zijn of (omgekeerd) niemand op je let - de instellingen zijn aan te passen. Je krijgt automatische feedback op je oogcontact, gebaren, pauzes en gebruik van vulwoorden."

"De workshop laat zien wat er mogelijk is met de nieuwste technologie. De ervaring is overweldigend en erg inspirerend. Je zou het bijvoorbeeld kunnen gebruiken als een remediërende presentatievaardigheidstraining aan studenten die het nodig hebben, of het kan je eigen manier van lesgeven radicaal veranderen. Dus meld je aan en ontdek het!"

Goed om te weten

• Alle sessies worden gehouden in The Gallery (Learn-X), behalve de workshops Lightboard en de H5P & micro lecture workshop. Deze worden gehouden in de Spiegel.
  • Schrijf je in, zodat onze sprekers weten hoeveel mensen ze kunnen verwachten, en wij de gratis lunch goed kunnen organiseren.