HomeNieuwsHans Oeloff nieuwe directeur HR bij Universiteit Twente

Hans Oeloff nieuwe directeur HR bij Universiteit Twente

Het College van Bestuur van Universiteit Twente heeft Hans Oeloff aangesteld als nieuwe directeur Human Resources (HR). Sinds januari jl. vervulde hij reeds ad interim de positie van directeur HR, na het vertrek van Joost Sluijs naar het UMC Utrecht. De aanstelling gaat in per 1 september aanstaande.

Hans Oeloff trad in oktober 2015 in dienst van de Universiteit Twente, als directeur van het Centre for Educational Support (CES). Daarvoor was Hans werkzaam bij Saxion, als Directeur Servicecentrum Informatie. Hij is alumnus van de UT: in 1988 behaalde hij zijn master Toegepaste Wiskunde.

Onder leiding van Hans verbond de dienst CES zich in de afgelopen jaren steeds nauwer met de faculteiten en de overige diensten, maar ook de band tussen de verschillende afdelingen binnen de dienst werd verder versterkt. Daarmee laat Hans een professioneel opererende dienst achter, waar ook de financiën op orde zijn. In de komende periode gaat de UT op zoek naar een interim-oplossing alvorens een opvolger wordt aangesteld.

Mirjam Bult, vice-voorzitter van het College van Bestuur van de UT: “Hans kenmerkt zich door zijn liefde voor het onderwijs en door zijn ervaring met onderwijsprocessen en het doorontwikkelen daarvan. Dit is een waardevol perspectief dat complementair is aan expertise op het gebied van HR, en past goed bij de opgaven zoals erkennen en waarderen en het versterken van de dienst HR als strategische partner. Hans heeft een prettige stijl: hij is open, analytisch en reflectief,  gericht op ontwikkeling en heeft een hart voor de UT en zijn collega’s. We wensen hem veel succes in zijn nieuwe rol.”

Hans Oeloff over zijn benoeming: “Ik heb met zeer veel plezier samengewerkt met de collega’s bij de dienst CES, daar houd ik hele, mooie herinneringen aan over. Na een periode werkzaam te zijn geweest bij een dienst waarin de student centraal staat, krijg ik nu de gelegenheid om mij op de medewerkerskant te richten. Dat is een nieuw, mooi en uitdagend perspectief.”

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)