Om het inloggen voor medewerkers op de UT te vereenvoudigen, is het vanaf 9 juli 2019 mogelijk om in te loggen met één inlognaam, namelijk met je UT e-mailadres.
Let op: actie vereist
Op 9 juli is het noodzakelijk dat pc's, notebooks en devices opnieuw opgestart worden en dat er voor de volgende ICT-diensten met het UT e-mailadres ingelogd wordt:
- WiFi (eduroam) let op: eerst netwerk vergeten
- VPN
- Office365
- SharePoint
- Systemen waar ingelogd wordt met m-nummer@utwente.nl.
Tip: wanneer je geen WiFi verbinding met eduroam hebt, is het mogelijk om gebruik te maken van de WiFi verbinding Enschede_Stad_Van_Nu om bijvoorbeeld toegang te krijgen tot de handleidingen.
Inloggen op twee manieren mogelijk
Bij de onderstaande ICT-diensten kan zowel met het e-mailadres als met de oude inlognaam ingelogd worden:
- Inloggen werkplek (let op: zorg eerst voor een werkende netwerk/wifi verbinding)
- E-mail / webmail
- Webdrive
- Skype for Business
- Diverse bedrijfsapplicaties (zoals de UT medewerkersportal).
Meer informatie
Op termijn wordt het inloggen met meerdere inlognamen (b.v. jansenj@utwente.nl, jansenj, m123456, m123456@utwente.nl) beëindigd. Klik voor meer informatie op FAQ en voor de dienstomschrijving op account en inlognaam.
Servicedesk ICT, Library, ICT Services & Archive (LISA), Telefoon: 053 489 5577, e-mail: servicedesk-ict@utwente.nl, website: https://www.utwente.nl/nl/lisa/