HomeNieuwsKoning opent vandaag The Gallery

Koning opent vandaag The Gallery

Zijne Majesteit de Koning opent woensdagmiddag 2 april het nieuwe centrum voor innovatie The Gallery op het Kennispark Twente in Enschede.

Het gebouw biedt huisvesting en faciliteiten voor kennisintensieve bedrijven, open innovatiecentra en serviceloketten voor innovatieve bedrijven. Na de opening presenteren diverse ondernemers en onderzoekers zich en bezoekt Koning Willem-Alexander als eerste een interactieve expositie die laat zien hoe wetenschappelijk onderzoek tot commerciële producten kan leiden.

The Gallery is het voormalige gebouw voor Chemische Technologie van de Universiteit Twente en wordt beheerd door mede-eigenaar Bedrijfstechnologisch Centrum Twente. De herontwikkeling gebeurt in drie fases. Op 2 april wordt het eerste deel geopend dat ruim 13.000 vierkante meter beslaat. In totaal biedt het pand straks 45.000 vierkante meter bedrijfsruimte. The Gallery ligt centraal op het Kennispark waar circa 400 bedrijven werken aan innovatie.

Parkeren

Houd rekening met extra drukte. Medewerkers, studenten en bezoekers kunnen gebruik maken van de reguliere parkeerplaatsen op de campus. De nieuwe parkeerplaats bij het O&O plein wordt gebruikt voor genodigden. Het Facilitair Bedrijf zorgt voor de bezoekers ook voor extra parkeerplaatsen op het evenemententerrein.

Kijken

Zijne Majesteit de Koning zal om ongeveer 14.45 uur arriveren op het O&O plein. Om 15.15 uur wandelt hij van de Waaier naar de Gallery over het O&O plein. Daarna zal de officiële opening van The Gallery plaatsvinden