HomeNieuwsUniversiteit Twente verwelkomt Cisco in digitaliseringsslag

Universiteit Twente verwelkomt Cisco in digitaliseringsslag

Technologiebedrijf Cisco en de Universiteit Twente trekken samen op in het versnellen van digitalisering. Edwin Prinsen, managing director bij Cisco Nederland, en Victor van der Chijs, namens het College van Bestuur van de Universiteit Twente, ondertekenden deze week een Memorandum of Understanding, waarin de gezamenlijke ambities zijn vastgelegd.

In de komende maanden moet de samenwerking verder vorm krijgen, waarbij nadrukkelijk wordt gekeken naar het versterken van de inzet van digitale technologie en diensten binnen het onderwijs en het onderzoek van de Universiteit Twente. Onlangs presenteerden de VSNU, de Vereniging van Hogescholen en SURF de Versnellingsagenda voor Onderwijsinnovatie. De voorgenomen activiteiten van Cisco en de UT sluiten daarbij aan.

Digitale top

Het thema onderwijs is één van de lijnen binnen Digitale Versnelling Nederland (DVN), het meerjarig investeringsprogramma van Cisco. Het programma is gericht op het stimuleren van de digitalisering van de Nederlandse economie en maatschappij, in samenwerking met overheden, bedrijven en onderwijsorganisaties. Met DVN investeert Cisco in kennis en middelen om Nederland voor de lange termijn aan de digitale top te houden.

Maarten van Steen, wetenschappelijk directeur van onderzoeksinstituut CTIT: "Met een stevige digitaliseringsagenda in de vorm van het nieuwe Instituut voor de Digitale Samenleving, en het unieke initiatief van Cisco om de digital transformatie wereldwijd te versnellen, zien wij als UT in Cisco een natuurlijke partner. We kijken dan ook erg uit naar een hechte samenwerking om digitalisering daadwerkelijk een forse stap verder te krijgen."

Pieter Dillingh vertelt de delegatie, die deze week op bezoek was, iets over de activiteiten van Novel-T.

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)