HomeEvenementenChatGPT - kansen en uidagigen voor onderwijs

ChatGPT - kansen en uidagigen voor onderwijs

De opkomst van AI’s zoals ChatGPT veroorzaakt een enorme ontwrichting in de onderwijssector. Het kan essays schrijven, examenvragen beantwoorden, en code schrijven, vaak beter dan veel studenten of docenten, maar het kan ook heel overtuigend fouten maken.

BDSi organiseert een kort seminar over ChatGPT en zijn mogelijkheden met aansluitend een paneldiscussie met experts in AI, ethiek, onderwijs en examinering over de kansen en uitdagingen die ChatGPT met zich meebrengt voor onderzoek en onderwijs aan de UT. De belangrijkste focus zal liggen op hoe de uitdagingen voor het onderwijs kunnen worden aangepakt, maar we zullen ook de kansen bespreken die ChatGPT kan bieden voor zowel studenten, docenten als kenniswerkers. Iedereen wordt uitgenodigd om vragen in te sturen, of ze live op het evenement te stellen.

ChatGPT - kansen en uidagigen voor onderwijs
Registreer