HomeEvenementenCitizen Science Conference 2022

Citizen Science Conference 2022

Maatschappelijke impact staat steeds meer centraal in wetenschappelijk onderzoek. Hoe draagt nieuwe kennis bij tot de oplossing van grote maatschappelijke vraagstukken? En hoe kunnen we kennis vergaren die daadwerkelijk van nut is voor de samenleving? Wetenschappers zijn gemotiveerd om hun kennis in de praktijk te brengen, wat een dieper inzicht in diezelfde maatschappij vereist. Samenwerking is essentieel.

Citizen science streeft naar een intensievere samenwerking tussen wetenschappers en belanghebbenden uit de samenleving, om te komen tot dat betere begrip van maatschappelijke uitdagingen en de ontwikkeling van oplossingen die op een duurzame manier kunnen worden geïmplementeerd.

Tijdens de Citizen Science Conference, die op donderdag 12 mei wordt gehouden, gaan we dieper in op wat er nodig is om een langdurige en vruchtbare samenwerking tussen wetenschap en samenleving tot stand te brengen.

• Datum: Donderdag 12 mei 2022 (gehele dag)
  • Tijd: De ochtendsessie begint om 9.00 uur en duurt tot 12.00 uur (alleen voor UT-medewerkers en studenten). De middagsessie begint om 13.00 uur en duurt tot 15.00 uur. Daarna is er een walk-in café, waarin je in een relaxte setting naar verschillende verhalen kan luisteren.
  • Locatie: DesignLab, Universiteit Twente. Het evenement is ook online bij te wonen.

Dit evenement wordt gehouden in het Engels.

Neem deel op donderdag 12 mei

PROGRAMMA

Het programma van de Citizen Science Conference bestaat uit een ochtend- en een middagsessie.

Tijdens de ochtendsessie, die zich richt op medewerkers en studenten van de Universiteit Twente, zal een korte introductie van Citizen Science op de UT worden gepresenteerd, waarbij verschillende projectteams de initiatieven en hun geleerde lessen zullen delen.

In de middagsessie, die voor iedereen toegankelijk is, zullen verschillende keynotes, presentaties en paneldiscussies worden gehouden over verschillende thema's die gerelateerd zijn aan citizen science, zoals educatie, het ontwikkelen en evalueren van citizen science programma's, en community building. Deze sessie is met name interessant voor academici en studenten die geïnteresseerd zijn in het concept citizen science, beleidsmakers die betrokken zijn bij burgerbetrokkenheid, en medewerkers van allerlei organisaties die betrokken zijn bij het vinden van duurzame oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen.

Het definitieve programma, met meer informatie over de hosts en sprekers, is te vinden op de conferentiewebsite.