HomeEvenementen'Look after your friend'-training

'Look after your friend'-training Training voor studenten over studentenwelzijn

Je studententijd is erg leuk, maar kan soms ook moeilijk zijn. Veel studenten die problemen met hun welzijn ervaren, zoals stress, depressie of angst, zullen hier als eerst met hun vrienden over praten. Natuurlijk wil je er andersom ook voor je vrienden zijn en dit kan soms best lastig zijn. Misschien loop je tegen bepaalde vragen aan, zoals:

•   ‘Hoe kan ik mijn vrienden helpen met hun problemen zonder hier zelf onder gebukt te gaan?’
  •  ‘Hoe kan ik naar iemand luisteren zodat diegene zich gehoord voelt?’
  •   ‘Wat betekent die diagnose eigenlijk?’

Om studenten te helpen deze vragen te beantwoorden en ze in staat te stellen om hun vrienden het beste te helpen, hebben de psychologen van de UT in samenwerking met de SU deze training opgezet.

Inhoud

De training bestaat uit 2 sessies van ieder 1,5 uur die inhoudelijk op elkaar aansluiten. Tijdens deze sessies worden o.a. de volgende onderwerpen behandeld:

•        Praktische tips: hoe kun je het beste omgaan met vrienden die problemen ervaren?
  •          Je vrienden begeleiden in het studentenleven
  •         Het begrijpen van een diagnose
  •         Ken je diensten: professionele hulp binnen en buiten de UT

Daarnaast ontvangen deelnemers een uitgebreide handleiding met informatie en tips over omgaan met welzijnsproblemen van jezelf en van vrienden.

Kijk voor meer informatie over de inhoud van de training op onze Canvas pagina. Inschrijven voor deze pagina is geheel vrijblijvend, dus neem gerust een kijkje.

Inschrijven

Je kunt je inschrijven voor de training via het formulier op de SU website. De trainingen in dit kwartiel vinden plaats op de volgende momenten:

• Maandag 29 november 19:30-21:00 en dinsdag 7 december 16:00-17:30
  • Woensdag 8 december 16:00-17:30 en dinsdag 21 december 16:00-17:30
  • Maandag 17 januari 16:00-17:30 en dinsdag 25 januari 16:00-17:30

Hou de Canvas pagina in de gaten voor meer trainingsmomenten!