HomeEvenementenBoekpresentatie: biografie Harry van den Kroonenberg

Boekpresentatie: biografie Harry van den Kroonenberg

Rector Magnificus Harry van den Kroonenberg is in de jaren tachtig van de vorige eeuw de stuwende kracht geweest achter het ontstaan van de ondernemende universiteit. Daarmee heeft hij de Universiteit Twente uniek geprofileerd en letterlijk en figuurlijk in de markt gezet. Werd hij aanvankelijk door velen verguisd, uiteindelijk is hij door net zo velen geprezen voor zijn doorzettingskracht. Wie was deze man die, tegen de heersende tijdsgeest in, de universiteit ondernemend maakte? Wie waren zijn mede- en tegenstanders? En wat heeft dat de UT gebracht?

Boekpresentatie

Auteur Marco Krijnsen heeft aan de hand van het persoonlijk archief van Van den Kroonenberg en circa vijfentwintig gesprekken een biografie geschreven over deze bijzondere man, getiteld, Pionier en prof - Harry van den Kroonenberg, grondlegger van de ondernemende universiteit. Hij reikt dit boek op vrijdag 17 mei uit aan Ans van den Kroonenberg - Storms, de weduwe van Van den Kroonenberg, en aan de Rector Magnificus van de UT, Thom Palstra.

Discussie

Een panel bestaande uit Thom Palstra, Jaap Beernink, directeur van Novel-T, Dennis Schipper, oud-winnaar van de Van den Kroonenbergprijs en Marco Krijnsen zal bevraagd worden over het belang van de erfenis van Harry van den Kroonenberg. En: bestaat de ondernemende universiteit nog? Uiteraard mag het aanwezige publiek deelnemen aan de discussie.

Aanmelden

Wil je de presentatie bijwonen? Dat kan. Stuur dan een mailtje naar universiteitsfonds@utwente.nl.

Bestel het boek
Online bestellen
Je kan het boek online bestellen, maar ook kan je het boek ter plekke aanschaffen à 20,- euro (winkelprijs 24,50). Voor studenten, medewerkers en alumni van de Universiteit Twente is het boek online te bestellen à 20,- euro per stuk, mits het gebruikte emailadres eindigt op utwente.nl. De prijs op de site en in de bevestiging blijft 24,50 euro, maar er wordt slechts 20,- euro in rekening gebracht.