HomeEvenementenKom naar de conferentie ‘Formatief toetsen: ook bij jou in de klas en op school’

Formatief toetsen is een belangrijk thema in het onderwijs. Op 13 november vindt de conferentie “Formatief toetsen: Ook bij jou in de klas en op school” plaats.

ELAN, department of teacher development van de Universiteit Twente is medeorganisator van deze conferentie.

Ervaren, leren en delen

Tijdens deze conferentie ervaren, leren en delen deelnemers hoe formatief toetsen kan worden ingezet in de klas, bij de verschillende vakken én hoe het op schoolniveau kan worden uitgerold. Nieuwe inzichten staan centraal en je gaat aan de slag met instrumenten, handvatten en opbrengsten uit de projecten. Onder meer onderzoekers van ELAN (Kim Schildkamp, Cindy Poortman, Christel Wolterinck, Jitske de Vries) verzorgen samen met leraren en schoolleiders workshops over hoe je formatief toetsen kunt vormgeven – met hun eigen praktijkervaringen als voorbeeld. En Harry FletcherWood is er ook, de expert op het gebied van feedback geven!

Meer informatie of inschrijven?

De conferentie wordt georganiseerd door de Hogeschool Utrecht, SLO, Universiteit Maastricht, Universiteit Twente en de Wageningen Universiteit. Leraren uit het voortgezet onderwijs, lerarenopleiders en team-/schoolleiders zijn van harte welkom. Dit geldt uiteraard ook voor anderen die geïnteresseerd zijn in formatief toetsen. Formatief toetsen is bijvoorbeeld ook in het hoger onderwijs cruciaal. Voor meer informatie en inschrijven kun je terecht op de website van SLO.

In het kort

• Voor wie? Leraren in het voortgezet onderwijs, lerarenopleiders, team- en schoolleiders en iedereen die geïnteresseerd is in formatief toetsen
  • Wanneer? 13 mei, van 10.00 tot 16.30 uur
  • Waar? NBC Congrescentrum, Blokhoeve 1 in Nieuwegein