HomeEvenementenTechMed Serie: Aan de slag met de CE-markering - Sessie 1 of 8

TechMed Serie: Aan de slag met de CE-markering - Sessie 1 of 8

techmed SERIE: 8 SESSIES

De TechMed-serie "Verwijder de barrières voor marktbereidheid" is een cursus van een jaar met events voor (toekomstige) ondernemers en wetenschappers in medische technologie. De serie behandelt de belangrijkste, maar ook meest uitdagende onderwerpen die nodig zijn voor de ontwikkeling en productie van veilige, betrouwbare en nuttige medische hulpmiddelen. Na de successen van de afgelopen jaren hebben we het programma bijgewerkt om aan uw behoeften te voldoen op de weg naar marktgereedheid. In de loop van 1 jaar worden 8 sessies georganiseerd, die elke maand op een middag plaatsvinden en elke sessie op één specifiek onderwerp focussen. Tijdens de sessies werk je in groepen om nieuwe kennis op de proef te stellen. Er zijn geen verplichtingen, maar we moedigen u ten zeerste aan om uw eigen case aan de orde te stellen! Het is mogelijk om de volledige cursus bij te wonen, maar ook aparte sessies.

ALLE SESSIES beVATTEN:

• Introductie door TechMed Center.
  • Learn from the best-ptiches: deelnemers kunnen hun idee / worsteling / product presenteren aan de experts en zij zullen feedback geven.
  • Lezingen over het onderwerp door de TechMed-partners (Holland Innovative, Panton en Unitron) & 1 lector Universiteit Twente.
  • Workshop met verschillende (inter) actieve oefeningen en werken aan uw eigen case.
  • Meet & Eat: Diner & Drinks.

SESSIE 1: AAN DE SLAG MET DE CE-MARKERING

Het verkrijgen van de CE-markering is zeker niet iets dat u op een vrijdagmiddag zou doen, maar wordt vaak onderschat, vooral nu de voorschriften zijn bijgewerkt naar de MDR. Je hebt o.a. om het product te testen; door officiële testhuizen op wettelijke normen, een technisch constructiedossier opbouwen, een kwaliteitsbeheersysteem hebben, met goedgekeurde leveranciers en risicobeoordelingen geïmplementeerd door bewezen competente teamleden De meeste van deze eisen kunnen echter al heel vroeg worden opgesteld tijdens de ontwikkeling van een medisch hulpmiddel en maken het CE-markeringsproces later veel eenvoudiger.

Waar & wanneer

• 29 oktober 2019
  • 16.00 - 20.00 (registration from 15.45)
  • Entree: € 25,- (incl btw) per persoon <-- NORMAAL TICKET IS € 30,-