HomeEvenementenThe struggle’s whisper

The struggle’s whisper Floor Coolsma & Karin Hoogesteger

Een kunstexpositie in het kader van Internationale Vrouwendag.

Karin Hoogesteger en Floor Coolsma exposeren hun werk in de periode rond Internationale Vrouwendag, 8 maart. Beide kunstenaars tonen subtiliteit in hun manier van werken. De textuur van hun werken toont de gevoeligheid. Ze geven zich bloot op een eerlijke, oprechte manier. Een vrouwelijke manier van werken misschien?

De titel gegeven aan de expositie kan verwijzen naar verschillende manieren van denken over het leven en het kijken naar kunst. Bijvoorbeeld; is het over de strijd van twee kunstenaars die moederschap met hun kunstenaarschap combineren? Of is het de strijd van gevoelig zijn of laten zien wat onschuld betekent? Of is het een ander gevoel of begrip dat zij hebben omgezet in kunst?

Voor Karin Hoogesteger wordt het maken van kunst ervaren als filosoferen met verschillende middelen. Het is een zoektocht naar de kern van het bestaan en de vraag is belangrijker dan het antwoord. "Welke belofte is verborgen binnen in een kind, wat voor effect heeft de omringende wereld op kinderen?" Dit zijn de vragen die de kunstenaar zichzelf stelt.

De werken van Floor Coolsma zijn sprookjes met een donkere rand. Ze zien er altijd schijnbaar onschuldig en vriendelijk uit. De kleur is licht, bijna wit vaak, ze kunnen transparante lijken op die manier. Maar ze hebben ook de neiging om een scherp randje te tonen, hoewel niet altijd hardop en in je gezicht. Poëzie van het schemergebied?

De opening in aanwezigheid van de kunstenaars vindt plaats op woensdag 8 maart om 17.30 uur.

TIP: Maak je avondje uit compleet met de Vrijhof Cultuurhap in het Theatercafé!