HomeEvenementenLadies behind Crystal Veil
Rob van Dijk

Ladies behind Crystal Veil Rob van Dijk

Na een dienstverband van bijna 35 jaar neemt Rob van Dijk afscheid van de Universiteit Twente. Ter gelegenheid daarvan tonen we opnieuw zijn serie Ladies behind Crystal Veil. Dit keer als beamerpresentatie.

Ladies behind Crystal Veil is een weblog met duizenden portretten van vrouwen, die door Rob van Dijk zijn gefotografeerd met een bril uit zijn omvangrijke historische collectie.

Vijf jaar geleden al toonde Rob van Dijk bij Vrijhof Cultuur een aantal foto’s uit de serie Ladies behind Crystal Veil.

Naast zijn werk op de Universiteit Twente maakte Rob in 2007 als singer-songwriter de cd Crystal Veil. De titelsong van deze cd is een eerbetoon aan alle vrouwen die een bril dragen. Deze expositie is het visuele equivalent van dat lied.

Het project Ladies behind Crystal Veil loopt nog steeds, tegenwoordig voornamelijk met freelance modellen en steeds vaker internationaal.