HomeEvenementenHalve finalistentournee AKF Sonneveldprijs 2019

Halve finalistentournee AKF Sonneveldprijs 2019 Rosa da Silva, Rikkert van Huisstede en EMMA

Na drie intensieve en spannende selectierondes presenteert het Amsterdams Kleinkunst Festival (AKF) de zes halve finalisten van de AKF Sonneveldprijs 2019!

Deze cabaret- en kleinkunsttalenten gaan van januari tot april met hun zelfgeschreven programma’s op een landelijke try-out tournee. Daarbij worden ze gecoacht door verschillende theatermakers en regisseurs. Alles om straks goed voorbereid de ‘Halve Finales’ in Theater Bellevue in Amsterdam te kunnen spelen.

Maak tijdens deze tournee kennis met de talenten van de toekomst! Per avond treden drie halve finalisten op met een programma van circa 30 minuten. De zes halve finalisten zijn: Rosa da Silva, Bart Melief, Lisa Ostermann, Meester Alex, Rikkert van Huisstede en EMMA.

Claudia de Breij, Maarten van Roozendaal, Van der Laan en Woe, Louise Korthals, Richard Groenendijk, Pieter Derks, Eva Crutzen en Yentl en de Boer stonden eerder in de finale van de AKF Sonneveldprijs. Wie weet tref jij vanavond al de winnaar van de AKF Sonneveldprijs 2019!

De drie halvefinalisten die naar Enschede komen zijn: Rosa da Silva, Rikkert van Huisstede en EMMA (Eva Fiselier, Mirjam Mertens en Maartje Goes).

Rikkert van Huisstede met Zou jij het zijn

Zou jij het zijn is een theaterprogramma waarin liedjes, gedichten en teksten elkaar intuïtief afwisselen, alsof alles ter plekke ontstaat. Rikkert leeft zijn leven als een kunstwerk en vertelt daarover op het toneel. Over de overeenkomsten tussen mannen en vrouwen, over verliefd worden op meer mensen, over verbinding maken door dicht bij jezelf te blijven. Dat is grappig filosofisch, liefdevol en confronterend, verfrissend en uniek. Rikkert is verliefd op zijn publiek en blijft zingen tot hij hun harten verovert.

EMMA met This is Y

Je bent niemand, totdat iemand van je houdt.
Je bent niemand totdat iemand om je geeft.
Je bent niemand in de wereld, totdat anderen je zien,
Tot een ander je bevestigt dat je leeft.

This is Y is een muzikale zoektocht naar de identiteit van een nieuwe generatie. Een generatie die worstelt met de paradox van het erbij willen horen en het uniek willen zijn, en daarmee enkel lijkt te leven voor de bevestiging van anderen. Kunnen, en durven we nog echt authentiek te zijn? EMMA brengt een muzikale hunkering naar liefde, geborgenheid en verbinding. Generatie Y gevangen in close harmony.

Rosa da Silva met Daar moet je heen

Rosa da Silva uit Klazienaveen heeft als kind meegedaan aan de Mini Playbackshow van Henny Huisman. Daar ontdekte ze voor het eerst dat er - door een goed opgebouwde grap van Henny - werd gelachen om haar afkomst. Inmiddels woont ze in Amsterdam en is haar Portugese vader na het overlijden van haar Drentse moeder teruggegaan naar zijn geboorteland. Daardoor stuit ze op de lang uitgestelde vraag ‘Waar hoor ík thuis?’

Rosa’s voorstelling Daar moet je heen bestaat uit scènes die worden afgewisseld met zang en muziek, waarbij zij wordt begeleid door multi-instrumentalist Remko Wind. De fado over Klazienaveen is het startpunt van haar zoektocht naar wie ze zelf is, waarbij de eeuwige strijd tussen stad en provincie akelig herkenbaar is. Ze geeft je door haar personages een andere, schurende blik op de huidige maatschappij. Daarbij spaart ze niemand. Vooral zichzelf niet.

EET JE MEE?

Voor wie er een compleet avondje uit van wil maken is er nu de Vrijhof Dinner Deal!
Lees meer/bestel.

INSPIRATIEAVOND

Cabaretvereniging Contramime koos deze voorstelling als inspiratieavond; alle leden mogen gratis naar deze voorstelling.

Deze voorstelling is ook te zien:

donderdag 1 november 2018 | Theater Concordia, Enschede | Klik hier
drijdag 8 februari 2019 | Theater Hof 88, Almelo | Klik hier