Het tweede jaar van Creative Technology

Kom naar de Bachelor Open Dagen op 31 maart & 1 april

In het tweede jaar van de bachelor Creative Technology ligt de focus op verdieping van kennis en vaardigheden. In de eerste module van het tweede jaar, module 5, kies je uit de specialisaties: Smart Technology of Interactive Media. In de modules daarna krijg je te maken met thema's als Intelligent Interaction Design, Business & Entrepreneurship en het versturen, verwerken en visualiseren van 'big data'.

Overzicht modules tweede jaar

  • Jaar 2EC

Module 5: Je kiest een specialisatie

Deze module is een keuzemodule: je kiest tussen Smart technology en Interactive Media. Bij beide verwerf je fundamentele kennis over frequent gebruikte hulpmiddelen voor het kunnen uitvoeren van je latere beroep, alleen zijn de onderwerpen van beide deelmodules uiteenlopend.

  • 5A - Smart Technology (systemen, signalen en slimme omgevingen)

    In de specialisatie Smart Technology leer je over systemen, signalen en slimme omgevingen. Zo krijg je vakken waarin de theorie wordt uitgelegd achter filters, versterkers, stapresponsies, sensoren, en regelsystemen. Dit wordt vervolgens behandeld in de labsessies waarin je zelf met deze theorie aan de slag gaat. Daarnaast krijg je de ondersteunende wiskunde die nodig is om systemen en signalen te kunnen begrijpen. De specialisatie wordt afgesloten met een Smart Tech Hackaton, waarin je in kleine groepen installaties bouwt waarin de opgedane kennis geintegreerd tot uiting komt.

  • 5B - Interactieve Media (internet, games, visualisatie)

    In Interactive Media leer je wat er nodig is om films en spellen te animeren. Zo leer je hoe geluid geanalyseerd en gesynthetiseerd kan worden, hoe speltheorie in elkaar steekt en hoe 3D visualisaties en animaties gemaakt kunnen worden. Daarnaast maak je kennis met technieken als virtual reality en augmented reality. Al deze kennis wordt gecombineerd in een eindproject waar je in tweetallen een interactieve ervaring of 3D game ontwikkelt.

  • 5C - Humane by Design

    Humane by design wordt aangeboden door de VU Amsterdam. Deze specialisatie richt zich op bewustwording van de gevolgen van technologie voor mens en samenleving.

Module 6: Intelligent Interaction Design

Hoe werkt Artificial Intelligence, en hoe zet je het in? Wat is er nodig om AI te verbeteren? Waar moet je überhaupt rekening mee houden bij de interactie tussen mensen en technische systemen? In deze module ontwerp je een interactief, intelligent systeem en evalueer je dit met potentiële eindgebruikers. 

Module 7: Innovation & Entrepreneurship

Heb je altijd al willen weten hoe grote ondernemingen radicale, baanbrekende innovaties op de markt brengen? Of hoe ondernemers met een fantastisch idee een eigen bedrijf opzetten? Dan is deze module helemaal aan jou besteed. Tijdens module 7 maak je kennis met de academische discipline innovatiemanagement en ondernemerschap. Want alleen met een positieve, goed onderbouwde business case kan jouw ontwerp daadwerkelijk in productie worden genomen!

Module 8: Data: from the Source to the Senses

In deze module werk je voor de laatste keer samen in groepen met je medestudenten. Centraal staat het Hybrid Worlds-project, waarin je in teamverband samenwerkt aan een installatie die de fysieke wereld samenbrengt met de digitale wereld. Hierbij kun je denken aan het bedenken van een interactieve installatie, waarmee je op het scherm in een tafel een driedimensionale, met kleuren verlichte staafdiagram kunt presenteren die voor een land naar keuze de betreffende migratiestromen weergeeft.

Alle kennis en kunde van de vorige modules breng je in deze module samen. Je gebruikt en verwerkt hierbij data vanuit verschillende bronnen om deze vervolgens te presenteren in een fysieke, interactieve installatie. Ondersteunende elementen in deze module zijn:

Een impressie van de Demoday 2018
Demoday

Module 8 starts and finishes with a project (“Hybrid Worlds”) in which students work, in groups of 10 to 15, on an installation that brings together the physical world with the cyber world. The idea is that in that project, data, in the broadest possible sense, is being used and processed, interactively or not, after having been brought together from various sources, finally is presented physically and interactively to a variety of senses (of an audience). In the project, students use all they have learned throughout the Create curriculum so far.

Demoday

Module 8 starts and finishes with a project (“Hybrid Worlds”) in which students work, in groups of 10 to 15, on an installation that brings together the physical world with the cyber world. The idea is that in that project, data, in the broadest possible sense, is being used and processed, interactively or not, after having been brought together from various sources, finally is presented physically and interactively to a variety of senses (of an audience). In the project, students use all they have learned throughout the Create curriculum so far.

Demoday

Module 8 starts and finishes with a project (“Hybrid Worlds”) in which students work, in groups of 10 to 15, on an installation that brings together the physical world with the cyber world. The idea is that in that project, data, in the broadest possible sense, is being used and processed, interactively or not, after having been brought together from various sources, finally is presented physically and interactively to a variety of senses (of an audience). In the project, students use all they have learned throughout the Create curriculum so far.

Demoday

Module 8 starts and finishes with a project (“Hybrid Worlds”) in which students work, in groups of 10 to 15, on an installation that brings together the physical world with the cyber world. The idea is that in that project, data, in the broadest possible sense, is being used and processed, interactively or not, after having been brought together from various sources, finally is presented physically and interactively to a variety of senses (of an audience). In the project, students use all they have learned throughout the Create curriculum so far.

Chat offline (info)
Om deze functionaliteit te gebruiken:
Accepteer cookies