HomeNieuws & eventsOnline Career Café

Online Career Café

DEEL JE ERVARINGEN EN MAAK HET VERSCHIL!

Herinner je je nog je eerste schreden op de arbeidsmarkt na afstuderen? Heb je de baan gevonden die aansluit bij jouw belangstelling en interesse? Het Alumni Bureau is op zoek naar alumni die het leuk vinden hun ervaringen op het gebied van loopbaan en carrière te delen met UT studenten in de eindfase van hun studie.

Aanmelden is niet meer mogelijk

Wegens een overweldigende belangstelling is het niet meer mogelijk om je aan te melden als mentor voor het Online Career Café. Heb je wel interesse om mee te doen bij het volgende evenement na de zomer? Laat je gegevens achter, dan nemen we te zijner tijd contact met je op!

Wanneer?
Op woensdag 17 juni 2020 van 19.00- 21.00 uur vindt het eerste UT Online Career Café plaats.

Waarom meedoen?

• Om het verschil te maken voor studenten.
  • Om deel te nemen aan de workshop “The art of advice”
  • Om toekomstige collega’s te vinden.
  • Om in contact te komen met andere alumni
  • Omdat meedoen leuk, informatief en betekenisvol is.
  • Om in contact te blijven de Universiteit Twente.

Hoe werkt het?
Tijdens het Online Career Café delen alumni in groepjes met 3 studenten, hun ervaringen over werk en de arbeidsmarkt. Dit vindt plaats in 2 rondes van 45 minuten. Studenten worden uitgenodigd vragen te stellen zoals:

• Hoe heb je je eerste baan gevonden?
  • Had je van te voren gepland dat je op dit gebied/land/plaats je baan zou vinden?
  • Hoe ziet een normale werkdag er uit?
  • Wat was is het belang van ervaring met extra-curriculaire activiteiten, bij de zoektocht naar een baan?
  • Wat herinner je je nog van je eerste sollicitatie gesprek?
  • Hoe heb je de overgang ervaren van studie naar werk?

Workshop The art of Advice
Als voorbereiding op je rol als mentor tijdens het Online Career Café bieden we de online workshop “The Art of Giving Advice” aan, gegeven door Career Counsellor Hemo Oumenad. De workshop vindt plaats op woensdag 10 juni van 17.00-18.00 uur.