HomeNieuws & eventsNASA Space Apps Challenge

NASA Space Apps Challenge Neem deel aan de grootste ruimtevaart hackathon ter wereld!

Op 19 en 20 oktober 2019 komt NASA's International Space Apps Challenge naar de Universiteit Twente!

Space Apps Twente is één van de 200+ locaties over de wereld waar coders, designers, makers en builders voor 24 uur samenkomen om innovatieve oplossingen te bedenken voor uitdagingen in de ruimtevaart en op Aarde aan de hand van open-source data geleverd door NASA.

De hackathon wordt georganiseerd door Space Society Twente. Het doel van het evenement is om jongeren en studenten te betrekken bij de ruimtevaart industrie en oplossingen te vinden voor problemen op Aarde, zoals klimaatverandering, en in de ruimte.

Tijdens het evenement vinden er verschillende workshops plaats om deelnemers te helpen bij hun project, zoals een data visualizatie workshop en een business model development workshop. Na 24 uur worden de projecten van deelnemers beoordeeld door juryleden met ervaring in relevante vakgebieden.

Meer informatie kunt u vinden op de Engelstalige website, of op https://2019.spaceappschallenge.org/locations/enschede/