HomeNieuwsUniversity Innovation Fellows vormen samen de toekomst in Twente

University Innovation Fellows vormen samen de toekomst in Twente

DesignLab Universiteit Twente is het hoofdkwartier en de gastheer van de jaarlijkse University Innovation Fellows meetup, een driedaags programma (12-14 april) van de Hasso Plattner School of Design (d.school) aan Stanford University. Het afgelopen decennium vond het plaats op Stanford in Californië. Dit jaar hebben ze besloten hun horizon te verbreden en hun vertrouwen in de Universiteit Twente te stellen. Deze meetup is een door studenten gedreven ervaring die je eens in je leven meemaakt.

University Innovation Fellows (UIF)

Internationale studenten nemen deel aan het UIF-programma om verandering teweeg te brengen in het hoger onderwijs. Het is gecreëerd als onderdeel van het National Center for Engineering Pathways to Innovation (Epicenter), een vijfjarige subsidie van de National Science Foundation. Dit programma maakt van studenten wereldwijd change agents in het hoger onderwijs. Ze creëren kansen waarmee leeftijdsgenoten hun creativiteit ontplooien en een designgerichte denkwijze ontwikkelen. Zo kunnen ze complexe hedendaagse uitdagingen aanpakken. Studenten van alle opleidingen en academische niveaus - van eerstejaars tot PhD's - die de toekomst van het onderwijs willen vormgeven, worden aangemoedigd om te solliciteren.

Verschillende wereldbeelden omarmen

Binnenkort zal DesignLab meer dan 400 internationale studenten, personeelsleden en docenten verwelkomen van ongeveer 63 verschillende instellingen. Deze instellingen bestaan niet alleen uit Ivy League-scholen, maar ook uit community colleges, HBCU-scholen, staatscolleges en zelfs niet-academische instituten. Mensen van over de hele wereld zullen worden verwelkomd: Uruguay, Peru, India, Duitsland, de VS, Japan, Australië, en meer. DesignLab moedigt de internationale groep van innovatie-enthousiastelingen met verschillende achtergronden aan om echt van elkaar te leren, waardoor het mogelijk wordt om op een transdisciplinaire manier te werken. Het helpt ons als samenleving, onze toekomstige generaties en onze omgeving, om te werken aan oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen.

Toekomstige veranderaars in Twente

Over een paar dagen begint de UIF wereldwijde meetup! De meetup zal vol zitten met inzichtelijke masterclasses, inspirerende workshops, verbluffende presentaties, spannende bedrijfsbezoeken en boeiende gesprekken. De UIF-gemeenschap zal duiken in de wereld van DesignLabs Responsible Futuring: de aanpak die deelnemers leidt bij het bekijken van verschillende perspectieven om samen te speculeren en ethisch te reflecteren op gecreëerde toekomstscenario's. Studenten krijgen ook de kans om te leren wat de innovatieve industrie in Twente doet en te bieden heeft, waardoor er zaden worden geplant voor zowel professionele ontwikkeling als mogelijke samenwerkingen met toekomstige veranderaars van het UIF-programma.