HomeNieuwsProject Oral History UT

Project Oral History UT

De afdeling Archive startte in april 2023 het project Oral History UT, waarin een twintigtal oud-studenten uit de beginperiode (1964-1972) van de toen nog Technische Hogeschool Twente geïnterviewd werden.

Deelnemers project

Als projectleider is Marjan Beijering aangetrokken, die veel ervaring heeft met het uitvoeren van oral history projecten. Zij ging aan de slag samen met een groep enthousiaste oud-medewerkers van GEWIS, Martin Bosker van het LISA-Videoteam en medewerkers van Archive. Dr. Arjan van Hessen (EEMCS) biedt ondersteuning met zijn kennis van de techniek die voor de transcriptie van interviews wordt gebruikt. De Stichting Universiteitsfonds Twente ten slotte financiert het project.

UT community Project

Tijdens de Dieslunch in mei 2023 overhandigde voorzitter Miriam Luizink symbolisch een check van 60.000 euro aan rector Tom Veldkamp en vice-voorzitter Machteld Roos. De UT maakt werk van haar historie en erfgoed en dat wilde het Universiteitsfonds graag ondersteunen. Een echt UT community project dus!

informatie

Meer informatie over het project is te vinden op de website van Sprekende Geschiedenis
Klik hier

Beluister de beide interviews

Uit Campus Magazine (dec. 2023).

Leen Noordzij (147:29):

Annemie Bongers (61:42)