HomeNieuwsKNAW-webinar 'van druppeltjes tot pandemie'

KNAW-webinar 'van druppeltjes tot pandemie'

Welke rol spelen grote en kleinere druppeltjes en aerosolen, vrijkomend bij hoesten of spreken, in de overdracht van het coronavirus? Op donderdag 4 juni gaan deskundigen in op deze overdrachtsmechanismen en de bescherming tegen besmetting. Dit doen zij tijdens een webinar van de Koninklijke Akademie van Wetenschappen (KNAW), van 19:00 uur tot 20:00 uur. Moderator van de bijeenkomst is prof. Detlef Lohse, vloeistoffysicus van de Universiteit Twente.

De sprekers zijn:

·      Daniël Bonn, Van der Waals-Zeeman Instituut bij Institute of Physics, Universiteit Utrecht

·      Lydia Bourouiba, The Fluid Dynamics and Disease Transmission Laboratory, Massachusetts Institute of Technology (MIT), Cambridge, VS

·      Christian Kähler, Institut für Strömungsmechanik und Aerodynamik, Bundeswehr Universität, München, Duitsland

·      Viola Priesemann, Schiemann Kolleg, Max Planck Institut für Dynamik und Selbstorganisation & Bernstein Center for Computational Neuroscience, Göttingen, Duitsland

Gespreksleider prof Detlef Lohse heeft over dit onderwerp recent een artikel geschreven in het Duitse Physik Journal (persbericht hierover), waarin hij ook referereert aan het werk van Lydia Bourouiba.

Het webinar zelf is volgeboekt maar u kunt de sessie live volgen op het YouTube-kanaal van de KNAW.

Zie ook de berichtgeving van de KNAW.

ir. W.R. van der Veen (Wiebe)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)
+31 53 489 4244 | +31 6 12185692