HomeNieuwsJoost Steppé nieuwe directeur Marketing & Communicatie Universiteit Twente

Joost Steppé nieuwe directeur Marketing & Communicatie Universiteit Twente

Het College van Bestuur van de Universiteit Twente heeft drs. Joost Steppé (52) benoemd tot directeur Marketing & Communicatie van de universiteit. Met ingang van 1 mei zal Steppé leiding geven aan de Dienst MC.

Joost Steppé, woonachtig in het Friese Nes, is een ervaren manager die in zowel de publieke als private sector actief is. De afgelopen jaren was hij, als interim-manager of in vaste dienst, werkzaam in diverse organisaties en sectoren. Ook in het hoger onderwijs; vanaf 2009 was hij directeur Marketing bij Stenden Hogeschool, eerst interim, later in vaste dienst. In 2015 is Joost een klein jaar verbonden geweest aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, als interim hoofd van de afdeling Maatschappelijke Profilering. Joost studeerde Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam.

Victor van der Chijs, voorzitter van het College van Bestuur van de UT: “Met Joost halen we een verbindende persoonlijkheid in huis die op alle niveaus goed en snel kan schakelen en die professionals ruimte en vertrouwen biedt. Dat is een belangrijke eigenschap met de opdracht die voor ons ligt. In onze nieuwe strategie Shaping2030 stellen we nog nadrukkelijker onze maatschappelijke bijdrage centraal. Dat vraagt om een ambitieuze inzet van onze marketing- & communicatieprofessionals: als team brengen zij ons effectief in verbinding met elkaar en de buitenwereld.”

Joost Steppé over zijn benoeming: “De Universiteit Twente heeft een inspirerende visie op hoe zij haar rol wil nemen in de samenleving. Daarin herken ik tevens de ambitie om continu te blijven verbeteren. Het is een aansprekende koers waar ik graag aan wil bijdragen.”

Steppé is de opvolger van Atilla Kerpisci, die de afgelopen acht jaar deze functie bekleedde. Kerpisci trad per 1 februari jl. aan als managing director van Strategic Business Development.

Meer informatie over Joost op zijn LinkedIn.

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)