HomeNieuwsECIU: 'Op weg naar een nieuwe Europese universiteit'

ECIU: 'Op weg naar een nieuwe Europese universiteit'

De ECIU University is een jaar geleden gelanceerd. Het project, gecoördineerd door de UT, zet nu vervolgstappen. De eerste studenten komen in februari en de ECIU-partners zijn druk bezig een virtual reality-omgeving te ontwikkelen voor het onderwijs. Sander Lotze, project director ECIU University, vertelt bij U-Today over de nieuwste ontwikkelingen.

Lees verder bij U-Today.

Over ECIU University

De ECIU University is een nieuwe Europese universiteit waar twaalf ECIU-partners (European Consortium of Innovative Universities) bij betrokken zijn, inclusief de Universiteit Twente die bovendien het project coördineert. Het doel is om een virtuele universiteit te ontwikkelen die is gebaseerd op challenge-based onderwijs, onderzoek en innovatie. Multidisciplinaire teams van studenten en professionals werken samen aan bestaande maatschappelijke uitdagingen gecombineerd met online micromodules. Het pilotproject, gesubsidieerd door het EU Erasmus+-programma, werd officieel gestart in november 2019 en duurt drie jaar. De partners willen hierna doorgaan met het inrichten van de ECIU University gebaseerd op een business plan dat in ontwikkeling is.

Meer info. www.utwente.nl/eciu