HomeNieuwsOpening Twente Pathway College in Grolsch Veste
Ebo Fraterman

Opening Twente Pathway College in Grolsch Veste

Tijdens een feestelijke opening in de Grolsch Veste is donderdag het Twente Pathway College officieel van start gegaan. Dit jaar starten 235 studenten uit 50 verschillende landen hun zogehten 'International Foundation Year'. De openingshandeling, het symbolisch ontsteken van de lichten, werd in het bijzijn van docenten en studenten verricht door Stephen Orme, College Director van Navitas, en Jennifer Herek, decaan van de faculteit TNW van de Universiteit Twente. De feestelijke opening gaf de kersverse studenten de gelegenheid elkaar en de medewerkers van het programma te kunnen ontmoeten en beter te leren kennen.

Een solide basis

De studenten zullen de eerst stappen in het wetenschappelijk onderwijs maken op de campus van de Universiteit Twente. Zij krijgen een programma op maat, dat is ontwikkeld door het Australische Navitas, dat hen moet helpen straks met succes een bacheloropleiding aan de Universiteit Twente te kunnen volgen. Stephen Orme van Twente Pathway College onderstreept het belang van het gezamenlijke initiatief: "De samenwerking tussen de Universiteit Twente en Navitas, bezegeld door de opening van Twente Pathway College, is de eerste stap naar gezamenlijke langetermijndoelen. In de samenwerking focussen we op kwaliteit, academische vaardigheden, integratie en studentondersteuning, waarmee we een belangrijke bijdrage leveren aan duurzame internationalisering van de UT. Met toewijding werken we aan de studiebehoeften van onze studenten, zowel in academische zin als vanuit een breder perspectief bekeken."

Studenten in stadion
Foto: Ebo Fraterman

Zachte landing in Nederland

Jennifer Herek onderstreept het belang van het Pathway Programme: "We hebben als UT grote ambities op het vlak van internationalisering. Twente Pathway College, dat wordt gerund door Navitas, versterkt onze mogelijkheden in het opleiden van global citizens. We zien in de praktijk dat internationale studenten extra uitdagingen op hun bordje krijgen, het International Foundation Year vormt een uitstekende voorbereiding zowel wetenschappelijk als cultureel en persoonlijk. Het maakt een zachte landing in Nederland en op de Universiteit Twente mogelijk."