HomeNieuwsUniversiteit Twente werft dertig nieuwe onderzoekers binnen bèta en techniek

Universiteit Twente werft dertig nieuwe onderzoekers binnen bèta en techniek

De Universiteit Twente wil de komende periode zo’n 30 nieuwe onderzoekers aantrekken. Het beschikbaar stellen van deze onderzoeksposities op het gebied van bèta en techniek draagt bij aan het waarmaken van de ambitie van de UT als moderne en ondernemende universiteit. Ook met het toenemende aantal studenten moet excellent onderwijs en hoogstaand wetenschappelijk onderzoek in de toekomst worden gehandhaafd. De UT ontvangt hiervoor financiering vanuit de Nationale Sectorplannen.

Onderzoeksboost

De verschillende nieuwe posities en het vergoten van de onderzoekscapaciteit dragen bij aan een grotere diversiteit van het wetenschappelijk personeel. Daarnaast stimuleren deze extra posities de samenwerking tussen de verschillende faculteiten.
Ook het groeiend aantal studenten is één van de redenen dat extra onderzoekers moeten worden aangesteld om het hoge niveau van onderwijs te waarborgen en de hoge ranking van de verschillende bachelor- en masterprogramma’s op het gebied van bèta en techniek te behouden.

Onderzoeksvacatures beschikbaar

In de komende periode komen er steeds vaker nieuwe uitdagende posities beschikbaar. Onderzoekers bij de UT krijgen de mogelijkheid om samen te werken aan fundamenteel onderzoek met grote impact op de maatschappij. De multidisciplinaire samenwerking binnen de UT zorgt voor innovatieve, technologische oplossingen voor toekomstige problemen op het gebied van energie, duurzaamheid en gezondheid.

Kijk voor alle beschikbare onderzoeksposities op www.utwente.nl/researchpositions of voor een compleet overzicht van alle vacatures op www.utwente.nl/vacatures