HomeNieuws2019: Nieuwjaarsontbijt en UT in de mediaprijs

2019: Nieuwjaarsontbijt en UT in de mediaprijs

Tijdens het nieuwjaarsontbijt blikte Victor van der Chijs alvast vooruit op een aantal spannende ontwikkelingen in 2019. De opening van het TechMedCentre en het U-Parkhotel bijvoorbeeld, maar ook de Instellingstoets van accreditatieorganisatie NVAO. Victor stond bovendien stil bij het strategieproces, Shaping2030, dat de opvolger van Vision2020 moet opleveren.

Wat de voorzitter van het CvB betreft komt daar een ambitieus en inspirerend toekomstperspectief uit: niet afwachten op de verandering die op ons afkomt, maar zelf de verandering vormgeven. Om eind december een nieuw strategisch document voor de Universiteit Twente klaar te hebben, wordt er een open participatieproces georganiseerd. Vanaf 18 januari zullen er diverse inspiratiesessies worden gehouden, zie ook de website, www.utwente.nl/shaping2030 (intranet).

Nieuwjaarsontbijt

Het Nieuwjaarsontbijt in de Vrijhof werd bezocht door zo'n 1.500 collega’s en zij genoten van het uitgebreide ontbijt, de toespraak van Victor van der Chijs, de uitreiking van de mediaprijzen en de muzikale omlijsting van singer-songwriter Judy Blank. Na afloop werd de traditionele UT-gadget uitgereikt. Dit jaar: warme handschoenen!

Bekijk ook het fotoverslag.

UT in de Media

Zoals traditioneel bij het Nieuwjaarsontbijt was er aandacht voor de UT’ers die het afgelopen jaar veel in de media zijn geweest. De hoogste scores waren voor Arjen Hoekstra (1e), Hans Heerkens (2e) en Marcel Boogers (3e). De prijs van Boogers werd in ontvangst genomen door zijn promovenda Franziska Eckhardt. De studentenprijs ging naar Electric Superbike Twente. Joep Schyns en Rick Hogeboom werden gekozen tot meest succesvolle promovendi in de media. De UT in de Social mediaprijs was voor Remke Burie.

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)