HomeNieuwsStudentgedreven 'DesignLab University' weer van start

Studentgedreven 'DesignLab University' weer van start

Een nieuwe ronde ‘DesignLab University’ - een studentgedreven serie gratis (en gezellige) workshops voor studenten en staff van Universiteit Twente - ging dinsdagavond 18 september van start. Initiatiefnemer en coördinator van DesignLab University is DreamTeamer Dirk Wanders. De bachelorstudent Mechanical Engineering zet naar eigen zeggen “ideeën graag om in daadwerkelijke producten”.

DesignLab University brengt studenten en staff van Universiteit Twente op een laagdrempelige manier basisvaardigheden voor projectwerk bij. Denk aan 3D-modellen maken en lasersnijden. Insteek is dat de workshopdeelnemers vervolgens hun handen uit de mouwen steken, en de nieuwe skills toepassen in projectwerk.

doel

“Het doel van de workshopreeks sluit goed aan bij DesignLab: mensen met verschillende achtergronden samenbrengen en vervolgens werken aan gave projecten.” De eerste workshop van dit seizoen - Intro to SolidWorks, een veelgebruikt programma voor 3D-modellen - mocht rekenen op veel belangstelling. “Meer dan 50 mensen namen deel,” vertelt Wanders trots.

De eerste workshop van het kwartiel trok meer dan 50 belangstellenden.

Dat smaakt naar meer. Een overzicht van de komende workshops en registratie-info staat in de Eventlijst van DesignLab. De workshops vinden altijd plaats op dinsdagavond tijdens ‘Makers Night’, als DesignLab extra lang geopend is tot 23:00.