HomeNieuwsIntroductieblog Jeroen Bos

Introductieblog Jeroen Bos

De vakantie zit er al een tijdje op en de UT is alweer in volle bedrijvigheid na de opening van het academisch jaar, zo ook de Student Union. In de zomer zijn namelijk vier nieuwe bestuurders begonnen en hier ben ik er één van! Mijn naam is Jeroen Bos en ik ga komend jaar de portefeuille Externe Betrekkingen & Ondernemerschap vervullen bij de SU. In 2014 ben ik vanuit het mooie stadje Groenlo verhuist naar Enschede om mijn studie International Business Administration te starten. Juist doordat de nadruk van de UT meer ligt op techniek en er een fijne werksfeer heerst heb ik besloten om naar Enschede te komen.

Afgelopen jaren heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk uit mijn studententijd te halen, vandaar dat ik veel naast mijn studie heb gedaan. Denk hierbij aan lesgeven aan pre-master studenten op het gebied van statistiek, student-assistentschap rondom International Partnerships & Development en voor mijn minor heb ik een half jaar in Australië gestudeerd/gewoond. Al deze ervaringen heb ik ontzettend veel van geleerd en typeren mij ook als persoon: niet bang zijn, maar gewoon doen.

Zo heb ik ook al sinds de middelbare school een eigen beleggingsadviesbedrijf. Dit begon allemaal met beleggen met nep geld op demoaccounts en is een aantal jaren geleden uitgemond in de oprichting van een officieel bedrijf. In deze complexe omgeving heb ik ontzettend veel geleerd en ervaring opgedaan in het omgaan met externe partijen en het bedrijven van ondernemerschap daarom vind ik het des te leuker dat ik dit jaar de portefeuille Externe Betrekkingen en Ondernemerschap op mij mag nemen.

Op dit moment heb ik net mijn bachelor International Business Administration afgerond en stel ik mijn master een jaartje uit om in het bestuur van de SU te kunnen opereren. Ik ben benieuwd wat dit jaar mij allemaal gaat brengen en kijk ik ontzettend uit naar de komende maanden. Ik hoop dat ik in deze positie ook anderen kan enthousiasmeren actief te worden naast je studie (in welke vorm dan ook), omdat het ontzettend belangrijk is om jezelf ook op allerlei fronten te ontwikkelen. Met de portefeuille die ik dit jaar mag vervullen hoop ik ondernemerschap beter bekend te maken onder de studentgemeenschap zodat een student met een probleem m.b.t. ondernemerschap weet waar hij of zij verder geholpen kan worden. Dit is bijzonder belangrijk voor ‘The Most Entrepreneurial University’ in mijn ogen.

Dit is slechts een van mijn persoonlijke doelen, ook wil ik heel graag bijdragen aan de invulling van de Startup Hub om dit uit te laten groeien tot een bloeiend ondernemerschap plein, het opzetten van een inhoudelijke samenwerking met een zorgverzekeraar en zo goed mogelijk invulling geven aan het Centre for Entrepreneurship door bij te dragen aan het bewustzijn onder studenten omtrent ondernemerschap en de faciliteiten voor studentondernemers. Naast al deze ambitieuze doelen is het allerbelangrijkste voor mijzelf om ontzettend te genieten van dit jaar met mijn mede bestuursleden en iedereen die ik mag ontmoeten dit jaar.