HomeNieuwsBehouden talent in Twente: UIF presenteren onderzoek

Behouden talent in Twente: UIF presenteren onderzoek

Waarom verlaat afgestudeerd talent Twente? Die vraag stelde de Twentse tak van de University Innovation Fellows (UIF) – die ontstond en werkt vanuit DesignLab – centraal in hun onderzoeksproject Keeping Talent in Twente. Samen met Novel-T en Gemeente Enschede deden ze zes maanden lang onderzoek. De resultaten zijn binnen: ze suggereren dat een van de belangrijkste redenen voor vertrek ‘het gebrek aan diversiteit’ in Twente is.

“Stop met praten over, en begin te praten met talent”, luidt het advies van de studenten. In het kader daarvan gaan de UIF in gesprek met bedrijven en de provincie Overijssel voor de vervolgstrategie.

De volledige resultaten van het project staan op de Engelstalige website van de University Innovation Fellows van Universiteit Twente.

De University Innovation Fellows zijn een groep excellente studenten die Stanford’s d.school UIF-programma hebben gevolgd. Ze vormen een onafhankelijke studentendenktank, en werken volgens design thinking-principes aan verbetering van het hoger onderwijs. De Twentse tak neemt het ecosysteem van Universiteit Twente onder de loep. Deze University Innovation Fellows werken veelal met en vanuit DesignLab.