HomeNieuwsVier studenten benoemd tot University Innovation Fellows

Vier studenten benoemd tot University Innovation Fellows

229 studenten van 62 instellingen voor hoger onderwijs in 10 verschillende landen zijn benoemd tot University Innovation Fellows. Onder hen vier studenten van de Universiteit Twente: Rianne Hagen (Bachelor Industrial Design), Titus Venverloo (Bachelor ATLAS), Sevim Aktas (Bachelor Advanced Technology and Wim Kamerman (Bachelor Businnes & IT) vormen de derde lichting UT-Fellows.

Agents of change

Het University Innovation Fellows-programma is opgericht studenten te begeleiden tot agents of change op hun universiteit. De Fellows ontwikkelen daarbij een programma dat bijdraagt aan het ontwikkelen van ondernemerschapskennis, -vaardigheden en -houding bij hun medestudenten. De studenten hebben een plan gemaakt waarmee ze het komende jaar bijdragen aan innovatie, ondernemerschap, design thinking en creativiteit op de UT. Ze ontwikkelen innovatieplekken, initiëren ondernemerschapsteams, faciliteren experimentele onderwijsevenementen en werken samen met de universiteit aan het versterken van opleidingen en vakken.

Het UIF-programma is een initiatief van Stanford University’s Hasso Plattner Institute of Design (d.school). Sinds de start van het programma vijf jaar geleden hebben al zo’n 1.200 studenten deelgenomen aan UIF.

Meet-up

De vier studenten nemen van 16 tot 20 november deel aan de grote Sillicon Valley meet-up. UIF viert dit jaar haar vijfjarig bestaan: gedurende de laatste twee dagen van het programma nemen niet alleen de nieuwe Fellows deel, maar worden alle deelnemers van de afgelopen jaren uitgenodigd. Lees hieronder het plan van de vier studenten.