HomeNieuwsInnovatief waterbufferend systeem onder vernieuwde parkeerplaats Faculty Club

Innovatief waterbufferend systeem onder vernieuwde parkeerplaats Faculty Club

Half december 2016 is gestart met de vervanging van de parkeerplaats bij restaurant Faculty Club. Aanleiding daarvoor is het geplande en noodzakelijke groot onderhoud voor de bestrating, leidingen, verlichting en wateroverlast.

Aquabase; een innovatief waterbufferend systeem

Vanwege de toenemende wateroverlast door piekbuien en langdurige neerslag, ontstaat een steeds grotere belasting op het riool. Om in de toekomst meer problemen te voorkomen, is besloten om een heel nieuw, waterbufferend systeem onder de parkeerplaats bij restaurant Faculty Club aan te leggen. Het nieuwe systeem heet Aquabase en buffert het regenwater in holle ruimtes onder de bestrating van de parkeerplaats. Om het risico van verzakkingen tegen te gaan is gebruik gemaakt van een speciale technologie die de stijfheid van de fundering garandeert.

Het Aquabase systeem dat nu op de UT-campus wordt aangelegd, wordt het tweede systeem van Nederland. Het is ontwikkeld in samenwerking met TenCate Geosynthetics, Van de Bosch Beton, Rotim en Ingenieursbureau Tauw. Onze eigen onderhoudsaannemer Krinkels zorgt voor de aanleg.

Kijk voor meer informatie over het systeem op www. Aquabase.info