HomeNieuwsUT- studenten krijgen ruim een miljoen voor Homey
Homey
Een slim huis
Stefan Witkmap en Emile Nijssen

UT- studenten krijgen ruim een miljoen voor Homey

Studenten van de UT halen met hun bedrijf Athom ruim een miljoen euro aan financiering binnen. Athom is de bedenker van de spraakgestuurde personal home assistant Homey. Het geld wordt gebruikt om Homey op de markt te zetten. Eerder was Homey een succes op Kickstarter waar duizenden mensen Homey financieel steunde. Athom is tevens bekroond tot ING Starter van het Jaar 2014.

Stefan Witkamp en Emile Nijssen, de twee oprichters van het bedrijf Athom, spreken van een ‘geweldig jaar’: “Het is fantastisch om te merken hoe goed Homey is ontvangen. Na onze Kickstarter campagne vorig jaar zijn wij hard aan de slag gegaan. Team uitbreiding, ontwikkelen voor productie, en nu daadwerkelijk produceren” aldus Emile Nijssen, verantwoordelijk voor de productontwikkeling. “Tegelijkertijd hebben we met Athom ook een gezond bedrijf opgebouwd. Hiermee zijn we in staat om onze huidige supporters te ondersteunen, maar ook om Homey beter naar de winkels te krijgen”, vult Stefan Witkamp, commercieel directeur, aan. De ondernemers zien de investering als de perfecte aanvulling op de getoonde inzet en het werk dat verzet is. “Het is de laatste stap naar een grote marktintroductie”. Naar verwachting na de zomer, want eerst gaat de Homey naar de Kickstarter backers en zij die pre-orders plaatsten.

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)