HomeNieuwsEerste namen Summer School CuriousU bekend
Victor Mids

Eerste namen Summer School CuriousU bekend Summerschool festival van de Universiteit Twente

Het duurt nog een paar maanden, maar de voorbereidingen van CuriousU 2015 zijn in volle gang. Het wordt de allereerste Summerschool in een festival editie in Nederland. Onlangs maakte de organisatie van het achtdaagse festival (11 – 18 augustus in Enschede) op de campus van de Universiteit Twente bekend dat ze al enkele mooie namen heeft gestrikt.

Victor Mids van het TV- programma Mindf*ck (elke maandag op TV) doet de aftrap tijdens de eerste CuriousU avond op 11 augustus. Zijn neuromagic is een combinatie van illusionisme, psychologie, geneeskunde en vingervlugheid. De klassieke vorm van goochelen achter zich latend, voert Victor zijn publiek op een luchtige en intelligente manier langs een scala aan illusies en neuropsychologische experimenten. Hoe makkelijk ben jij af te leiden? Hoe wis je iemands geheugen? En bestaat er eigenlijk wel een vrije wil? Tijdens CuriousU ervaar je zelf hoe makkelijk je eigen hersenen en zintuigen voor de gek zijn te houden.

Een andere spreker op CuriousU is Bas Lansdorp, medeoprichter van het Mars One project. Mars One is bezig een eerste permanente menselijke kolonie op Mars te stichten.

Gedurende CuriousU volg je naast de festival fun met name high tech cursussen. De Summerschool bestaat o.a. uit cursussen (ter hoogte van 2 studiepunten (EC)) over gezondheid, serious gaming, design en ondernemerschap.  De cursussen zijn in festival stijl. Iemand kan gemakkelijk switchen tussen de onderwerpen fysica, health en water bijvoorbeeld. De niveaus zijn van beginner tot gevorderde. CuriousU is geschikt voor bachelorstudenten, masterstudenten en voor iedereen met een brede belangstelling en een onderzoekende geest.

De kaartverkoop van het evenement is deze week geopend. De early- bird prijzen voor het achtdaagse Summerschool- festival komen in totaal tot aan 1 mei 2015 neer op € 550,- (inclusief verblijf in een tentje, eten, drinken, cursusmateriaal, muziek, cultuur, gebruik sportfaciliteiten, sprekers en fun). Na 1 mei gelden de standaard tarieven van € 750,- per persoon. Meer informatie en aanmelden: CuriousU

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)