HomeNieuws & eventsLezing: Raketvliegtuigen en kansen in de ruimtesector

Lezing: Raketvliegtuigen en kansen in de ruimtesector

Van de eerste waaghalzen die raketten op zweefvliegtuigen vastmaakten tot de beroemde X-15 en Space Shuttle: raketvliegtuigen hebben de verbazing van mensen gewekt en werden verondersteld de sleutel tot de ruimte te zijn. Michel van Pelt, afdelingshoofd Cost Engineering bij ESA ESTEC, geeft een lezing over raketvliegtuigen. Deze lezing behandelt de hele geschiedenis van raketvliegtuigen en geeft een analyse van de diverse trends en records, terwijl we kijken naar de opwindende toekomst van raketvliegtuigen.

Nadat Michel ons verteld heeft over raketvliegtuigen en zijn ervaringen bij ESA, gaan we kijken naar de kansen voor studenten en jonge professionals in de ruimtevaartsector als geheel.

Is het erg moeilijk en stressvol om in de ruimtevaartsector te werken? Is het alleen voor ingenieurs en alleen voor het beste van het beste? Het antwoord op al deze vragen is: nee!

We laten je zien hoe inspirerend en divers de ruimtevaartsector is, en hoe je er een carrière in kunt nastreven.

Aanmelden via de KIVI website.

Dit evenement wordt georganiseerd door Space Society Twente en KIVI Students Twente.