HomeNieuws & eventsCultuuractiviteiten voor jou!

Cultuuractiviteiten voor jou!

Vrijhof Cultuur is er voor alle culturele activiteiten op de campus. Hierbij werken we veel met en voor studenten. Momenteel kun je in de kleine expositieruimte in de Vrijhof een expositie van Amnesty UT bekijken met als titel: Let’s Talk About Yes! Deze is door studenten gemaakt en opgezet en vindt tot eind September in drie verschillende fasen plaats. De expositie heeft een thema van deze tijd, is soms confronterend, maar heeft ook al vele mooie gesprekken opgeleverd. Ben je nog niet wezen kijken? Het is zeer de moeite waard.

Groninger Studenten Cabaret Festival

Heel bekend in Nederland: het Groninger Cabaret Festival. Het heeft al vele cabarettalenten voortgebracht. Op woensdag 28 en donderdag 29 september komt het Festival in de Vrijhof voor een Try-Out. Tijdens deze Try-Out Tour perfectioneren de zes jonge talenten hun acts. Zij worden klaargestoomd om op 16 november in de Groninger Stadsschouwburg de sterren van de hemel te spelen. Met ijzersterke grappen en boeiende verhalen hopen zij in de voetsporen te treden van beroemde voorgangers als Jochem Myjer en Theo Maassen.

Op woensdag 28 september zullen Wina Ricardo,  Jelle Brouwer en Tim Kroezen hun talent aan jullie tonen en op 29 september komen Finn Visser, Abu Younis en Marjon Maasbommel voor jullie optreden.

Kijk op de website voor meer informatie. Wees erbij!