HomeNieuws & eventsYAN lezing met QuiX Quantum

YAN lezing met QuiX Quantum

De toekomst van kwantumcomputing

De snelste weg naar een kwantum toekomst?!

Dat is waar QuiX Quantum, marktleider in fotonische kwantumcomputing, aan werkt. Maar hoe ziet die toekomst eruit? En hoe werkt fotonisch kwantumcomputing? Deze vraag wordt op donderdag 8 december 2022 tijdens het Young Alumni Network-event aan de orde gesteld door dr. Jelmer Renema, expert in kwantumfotonica en mede-oprichter van Quix Quantum. Tijdens het evenement zal Jelmer vertellen over de ontwikkeling van een kwantumcomputer op basis van licht met behulp van golfgeleiders waar hij momenteel samen met de UT aan werkt.

PRAKTISCHE INFORMATIE

Datum: donderdag 8 december 2022
Tijd: 19:00 – 20:00 uur, aansluitend is er een borrel
Locatie: Incubase, in gebouw Bastille (De Hems 10, Enschede)
Taal: Engels
Kosten: gratis

Wil jij erbij zijn?
Meld je hier aan!

HET YOUNG ALUMNI NETWORK

Jonge alumni hebben andere uitdagingen dan iemand wiens carrière al langer loopt, of al geëindigd is. Daarom is er voor alle UT alumni onder de 35 jaar het Young Alumni Network (YAN). Dit netwerk, opgericht in 2017, organiseert lezingen, workshops, netwerkborrels en andere activiteiten voor en door jonge alumni. Centraal staan netwerken, jouw loopbaan, persoonlijke ontwikkeling maar uiteraard ook gezelligheid.

Heb jij ideeën voor gave en leerzame activiteiten? Of zou jij de jonge alumni graag eens bij jouw bedrijf willen uitnodigen voor het bezoek? Neem dan contact met ons op via alumni@utwente.nl!

Op de hoogte blijven?