Het Debuut Just, Emma, Myrthe, Thiboud, Sweder en Julle

Ontdek aanstormend talent!

Het Debuut is dé gelegenheid om spannende theatermakers van de toekomst te ontmoeten. Niet meer weg te denken van de Nederlandse podia!

Het Debuut loopt voor de troepen uit. Ieder jaar presenteert Rudolphi Producties veelbelovend theatertalent in Het Debuut. De nieuwe generatie theatermakers die de podia in de toekomst gaat bestormen. Pioniers waar je ongetwijfeld nog veel van gaat horen. Tijdens afstudeerpresentaties en theaterfestivals selecteert Rudolphi Producties de drie meest urgente werken van toonaangevende jonge makers.

Dit jaar presenteert Het Debuut:

Het Showtje - Just van Bommel en Emma van den Elshout

Een tekstperformance over kleine verwonderingen. Het Showtje is een associatieve denkstroom over alles dat langskomt als je net als Emma en Just maar niet in slaap kan vallen…

Emma Adrianne van den Elshout (zij/haar) (1998) en Just van Bommel (hij/zij/hen) (1999) studeerden aan de Toneelacademie Maastricht, richting regie en performance. Samen maken ze werk over dingen waar waarschijnlijk niemand over nadenkt, en die dan toch confronterender blijken dan ze van te voren dachten.

Adolesentje & Adolesentje - Myrthe Siebinga en Thiboud Dooms

Wat blijft er over als alles van z’n voetstuk valt? In deze tragikomische montagevoorstelling kruipen Myrte en Maurits in de huid van een reeks figuren die op het eerste gezicht niks met elkaar te maken lijken te hebben, maar toch tegen hetzelfde aanlopen: ze hadden er meer van verwacht. Van een baby in de baarmoeder met een reeds-ontwikkelde-burn-out, naar een huiskat die op zoek gaat naar zingeving tussen de gekende vier muren, tot een anonieme hulplijn voor mensen met wie het wel goed gaat. Op speelse wijze nemen ze het publiek mee in hun absurde, associatieve denkwereld. Theater in haar oervorm, de verbeelding aan de macht!

Myrte Siebinga (1998) en Thibaud Dooms (2001) zijn vierdejaars studenten aan de Amsterdamse Toneelschool & Kleinkunstacademie. Samen vormen zij theaterduo DIE TWEE. Myrte volgde voor de toneelschool de MBO Theaterschool in Rotterdam en daarna de vooropleiding in Amsterdam. Thibaud studeerde eerder woordkunst-drama aan het Leuvense Lemmensinstituut. Het werkt op dit moment met Naomi Velissariou en Floor Houwink ten Cate aan de voorstelling Atropa. In Het Debuut wordt Thibaud vervangen door Maurits Wijmenga.

Illuminate Illusion - Sweder de Sitter en Julie Boellaard

Uit een gedeelde fascinatie voor het bewust verbergen van de realiteit onderzoeken Sweder de Sitter en Julie Boellaard het spanningsveld tussen waarheid en leugen; waar worden deze bewust verborgen en wanneer openlijk onthuld? Op basis van filosofische literatuur en persoonlijke interviews rondom eigen ‘liegervaringen’ geven zij nieuwe betekenis aan feit en fictie.

Julie Boellaard (1996) en Sweder de Sitter (1998), afgestudeerd aan de Utrechtse Hogeschool voor de Kunsten – acteursopleiding, maken vanuit hun gedeelde gevoel voor humor en talige conflicten documentair-filosofische voorstellingen.

Boek je ticket snel

Laat je meevoeren door deze avontuurlijke makers, met lef en scherpzinnigheid tonen zij hun visie op de wereld. Gooi jezelf in het diepe en laat je verrassen door het rauwe en ongepolijste werk. Aan de wieg van een mooie carrière en jij kunt daarbij zijn. Boek je ticket snel!

Het Debuut (2021)

Een korte impressie van vorig jaar.

Studenten€ 5,-
Medewerkers Universiteit Twente€ 7,50