HomeEvenementenRobots in het ziekenhuis

Robots in het ziekenhuis

Robotchirurgie ontwikkelt zich snel. Denk aan slangachtige robots die uiterst wendbaar door het lichaam kronkelen. En stel je eens voor hoe piepkleine magnetisch bestuurde robots ziekten kunnen opsporen en behandelen. Nog even en we slikken onze chirurgen in! Prof. dr. ir. Sarthak Misra is leider van het Surgical Robotics Laboratory (UT) en ontwikkelt technieken om lastige locaties in het lichaam te bereiken. Dr. Herman Roelink is uroloog in het ZGT-ziekenhuis en opereert patiënten met behulp van robotarmen. Prof. dr. Maroeska Rovers, wetenschappelijk directeur van het TechMed Centrum en hoogleraar Medische Technologie en Innovatie (Radboud UMC), reflecteert op de toekomst van robotica in ziekenhuizen. In samenwerking met KIVI Students Twente, Arago en Paradoks.

Buffet van 18:00-19:30 in Foyer Vrijhof. Graag aanmelden voor 15 maart (12:00) via www.kivi.nl/kst. Prijs buffet: €10,- (studenten) / €12,50 (niet-studenten).

Lezingen zonder buffet: gratis toegang, aanmelden niet nodig.

Dit programma is in het Engels.

Waar: Vrijhof/Amphi

Voor vragen: