HomeEvenementenVan Torentje naar Torentje

Van Torentje naar Torentje Lijsttrekkers naar Twente

Kijk live mee!

De politieke top van Nederland is, in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen, weer in Enschede.

Van 6 t/m 17 november gaan Tubantia en de Universiteit Twente in deze derde editie van Van Torentje naar Torentje in gesprek met de lijsttrekkers over hun verkiezingsprogramma. Onder andere kopstukken Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA), Rob Jetten (D66), Chris Stoffer (SGP) en Henri Bontenbal (CDA) komen vlak voor de verkiezingen naar Twente. En jij kan er bij zijn!

Van Torentje naar Torentje

Symbool voor de serie vraaggesprekken staan de twee meest belangrijkste torentjes op laagwater: het torentje van Drienerlo -  een kunstwerk op de campus - en het torentje op het Binnenhof, de werkkamer van de premier. De twee torens staan voor de verbinding tussen Twente en politiek Den Haag. Voor de achterban van zowel de Universiteit Twente als Tubantia is deze verbinding van groot belang. Daarom trekken Tubantia en UT ook samen op om de verkiezingscampagne naar Twente te halen.

‘Van Torentje naar Torentje’ speelt een cruciale rol in de Twentse lobby. De UT staat middenin de maatschappij en blijft voortdurend in contact met beleidsmakers in Den Haag om zo Twente vooruit te helpen. Voor Tubantia is dat niet anders. In verkiezingstijd brengt de krant zijn lezers direct in contact met de politici om wie het in de campagneweken draait. Samen slaan we een brug tussen de politieke arena en de geïnformeerde lezers van de krant en mensen van de UT-gemeenschap. Zo vergroten we de betrokkenheid en de dialoog tussen beleidsmakers en het Twentse publiek.

Onderstaande lijsttrekkers komen in november naar Enschede.

Partij

Kelly Adams

Pieter Boerman

Interview bijwonen

Via de website van Tubantia kun je je aanmelden om de gesprekken live bij te wonen. Let op: er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Van Torentje naar Torentje bijwonen?
Meld je aan
Je krijgt van deze aanmelding een bevestiging. Uiterlijk twee werkdagen voor aanvang van het gesprek volgt de definitieve uitnodiging. Aanmelding is geen garantie voor toegang tot de zaal, alleen als je deze definitieve uitnodiging krijgt dan heb je echt een plek in de zaal.

Hoe stel ik een vraag?

Het doel van Van Torentje naar Torentje is in contact komen met de politieke kopstukken. Het biedt tevens de kans om je vraag te stellen aan een lijsttrekker. In het aanmeldingsformulier heb je de mogelijkheid om een vraag te stellen of een boodschap te geven aan een van de politici.

Alle afleveringen worden live gestreamd op tubantia.nl en utwente.nl. Via sociale mediaplatforms Facebook, Instagram en X (hashtag #vtnt) kun je meediscussiëren en vragen stellen. Een moderator houdt de reacties in de gaten en kan live ‘inbreken’ in het gesprek met een relevante opmerking van een volger buiten de zaal.

Gesprek gemist?

Lees en kijk alles terug over de gesprekken met de lijsttrekkers via onze terugblik.

Van Torentje naar Torentje Lijsttrekkers naar Twente
Registreer